«گزارش‌های صنعتی فناوری نانو»؛ راهنمایی برای فعالان صنعت و دانشگاه

یکی از خروجی‌های کارگروه ترویج، گزارش‌های تخصصی صنعتی در حوزه فناوری‌نانو است که در هر گزارش، کاربرد فناوری‌نانو در شاخه‌ای از صنعت به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. این گزارش‌ها می‌تواند برای فعالان صنعتی و همچنین کارآفرینان دانشگاهی بسیار مفید و راهگشا باشد.

از ابتدای راه‌اندازی ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، شعار توسعه فناوری نانو، «تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم» است. بدین منظور لازم است زنجیره تولید علم، تولید فناوری، تولید محصول و در نهایت تولید ثروت محقق شود. کسب سهم مناسب در بازارهای جهانی جز برپایه فناوری‌های نوین مقدور نیست. لذا یکی از وظایف کارگروه ترویج، معرفی تجربه‌های موفق زنجیره تولید ثروت به گستره مخاطب فناوری نانو خواهد بود.

گزارش‌های صنعتی با هدف معرفی کاربرد فناوری‌نانو در بخشی از صنعت تهیه و منتشر می‌شود که در هر شماره از آن زمینه خاصی از صنعت مورد توجه است. افزایش آگاهی بخش خصوصی و صنعت برای بکارگیری قابلیت‌های فناوری نانو، ایجاد رغبت برای استفاده از فناوری نانو در صنعت، تقویت و ترویج پتانسیل‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری نانو و معرفی فرصت‌های موجود برای به کارگیری فناوری‌نانو در صنعت از جمله اهداف تولید این گزارش‌های صنعتی است.

این گزارش‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی از نفت و گاز تا صنایع غذایی و برق تهیه و تدوین شده‌اند. مخاطب این گزارش‌ها طیف وسیعی از علاقه‌مندان نظیر مدیران کارخانجات صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی، مدیران و کارشناسان واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها، اساتید دانشگاهی و محققان علاقه‌مند به موضوع کارآفرینی و حتی دانشجویانی است که مایل‌اند از رسوخ فناوری‌نانو در بخش‌های مختلف صنعت مطلع شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گزارش‌ها به سایت نانو و صنعت مراجعه کنید.