تداوم استفاده از گرافن در آسفالت خیابان‌ها در اروپا

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) گرافن مورد نیاز برای پروژه روکش جاده‌ای یکی از بزرگراه‌های ایتالیا به طول ۲۵۰ کیلومتر را تامین می‌کند.

دایرکتا پلاس اعلام کرده است که گرافن G+ این شرکت در آسفالت یک بخش بزرگراه ۲۵۰ کیلومتری در ایتالیا به همراه پلاستیک‌های سخت بازیافتی شده از اسباب بازی‌ها، جعبه‌های میوه و سطل زباله برای ساخت محصولی به‌نام Gipave استفاده خواهد شد.

قرارداد استفاده از ابر اصلاح‌کننده آسفالت Gipave در روکش جاده بزرگراه A4 تورینو-میلانو توسط شریک ایتالیایی Directa Iterchimica انجام می‌شود.

Gipave از گرافن دایرکتا پلاس برای بهبود مقاومت و طول عمر سطوح جاده‌ها استفاده می‌کند. جولیو سزارئو، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Directa Plus، گفت: «این قرارداد بر اهمیت محصول ما تاکید دارد، هرچند تاثیر قابل توجهی بر فروش ما در سال ۲۰۲۲ ندارد، اما عرضه چندین تن مواد در سال ۲۰۲۳/۲۰۲۴ را به همراه خواهد داشت.»

این شرکت گفت: «آسفالت مورد استفاده برای روکش مجدد این بخش بزرگراه توسط ASTM، ۷۰ درصد از مواد آسیاب شده موجود در سطح فعلی خیابان را مجدداً استفاده می‌کند و استفاده از سنگدانه‌های طبیعی جدید را به ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. استفاده از Gipave باعث کاهش مصرف انرژی نیز می‌شود. کاهش ۹۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی مورد نیاز و انتشار ۱۸٫۴ میلیون کیلوگرم CO2 کمتر در مقایسه با آسفالت استاندارد از دیگر مزیت‌های این فناوری است.

قرارداد تورینو-میلانو به دنبال مجموعه‌ای از پروژه‌های پیشین در ایتالیا و بریتانیا برای اثبات مزایای Gipave است. Gipave توسط دایرکتا و Iterchimica توسعه داده شد و با توافق‌نامه‌ای که توسط این دو شرکت در سال ۲۰۲۰ امضا شد عرضه انحصاری محصول گرافن G+ را برای Iterchimica در بخش آسفالت و قیر در سراسر جهان برای مدت اولیه سه سال به ثبت رسید.

ASTM یک گروه صنعتی مستقر در ایتالیا است که بر روی مدیریت بزرگراه‌ها، مهندسی زیرساخت و پروژه‌های ساخت و ساز متمرکز است و دومین اپراتور بزرگ جاده‌های عوارضی در جهان است که امتیازاتی در ایتالیا، برزیل و بریتانیا دارد.