برگزاری نشست توان‌افزایی نشریات درحوزه فناوری نانو

سه شنبه ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۱، ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو میزبان نشست توان‌افزایی سردبیران، مدیران مسئول و مدیران اجرایی نشریات نانویی بود.

در ابتدای جلسه دکتر رضایت، رئیس گروه توسعه سرمایه‌های انسانی ستاد فناوری نانو، ضمن تشریح حمایت‌های ستاد از نشریات نانویی، بر لزوم توجه به نشر علمی و داشتن نشریات معتبر در این زمینه، تاکید کردند. ایشان در ادامه اظهار داشتند که در سال ۱۳۹۱، ما هیچ مجله نانویی که نمایه‌های معتبر ملی و بین‌المللی داشته باشد، نداشتیم؛ اما با سیاست‌گذاری‌ها و حمایت‌های صورت گرفته در این زمینه در حال حاضر بالاترین ضریب تاثیر (IF) در بین نشریات ایرانی، متعلق به یکی از نشریات نانویی با ضریب تاثیر ۸ می‌باشد؛ علاو براین، ۵ نشریه نانویی نیز در نمایه ESCI و ۵ نشریه نیز در نمایه اسکوپوس پذیرفته و نمایه شده‌اند.

در ادامه برنامه گزارشی از آخرین وضعیت نشریات نانویی و حمایت ارائه شده به آن‌ها (گزارش‌های آماری و علم‌سنجی، انجام، مشاوره و بازنگری در صفحه آرایی، آموزش و پشتیبانی کارشناسان فنی نشریات، نمایه‌سازی و .. ) ارائه شد.

در این نشست همچنین کارگاه‌هایی نیز در زمینه آشنایی با مدل‌های تجاری روز در مدیریت نشریات و شیوه‌های ارزشیابی و ارتقای کمی و کیفی نشریات توسط جناب آقای دکتر پیام کبیری، مشاور نشریات نانویی و تجربیات نشریه (JNSC) Journal of Nanostructure in Chemistry در کسب ضریب تاثیر (IF) 8  توسط آقای دکتر امید مرادی، مدیر مسئول نشریه، برگزار شد.

لازم به ذکر است که در این نشست با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های آقای دکتر مرادی که منتج به­کسب بالاترین ضریب­ تاثیر (IF) نشریات ایرانی در گزارش استنادی نشریات ۲۰۲۱ (۲۰۲۱JCR) شد، قدردانی شد.