دو شرکت مالزیایی برای توسعه پلت‌فرم گرافنی وارد همکاری مشترک می‌شوند

گرافجت تکنولوژی (Graphjet Technology (GTI)) مستقر در مالزی با شرکت کوانتوم ساینس (Quantum Science (QSL)) برای کشف فرصت‌های فنی و تجاری برای توسعه پلت‌فرم دستگاه‌های مبتنی بر نقاط کوانتومی و مواد مبتنی بر گرافن وارد شراکت شدند.

GTI تولیدکننده گرافیت و گرافن تک لایه‌ای است، در حالی که QS توسعه‌دهنده پیشرو در فناوری نقاط کوانتومی و جوهر در بریتانیا است. GTI  مسئول تامین مالی توسعه این پلت‌فرم خواهد بود. در عین حال QS مسئولیت توسعه این پلت‌فرم را بر عهده دارد. GTI انتظار دارد تا پنج میلیون پوند انگلیس (۲۵٫۲۴ میلیون رینگیت) در توسعه پلت‌فرم در طول مدت قرارداد، حدود سه سال کمک کند.

لیم هوی بنگ، مدیر GTI، گفت که این همکاری به این شرکت اجازه می‌دهد تا با استفاده از گرافن، پروژه را پیش ببرد. او گفت: «ما این دیدگاه مشترک را داریم که همانطور که گرافن ما را به آستانه انقلاب مواد سوق داده است، فناوری نقاط کوانتومی نیز بینایی ماشینی را دوباره تعریف می‌کند و بازار تصویربرداری و حسگرها را متحول می‌کند.»

لیم ابراز اطمینان کرد که همکاری با QS به GTI از نظر شناخت برند، توسعه فناوری و بازاریابی محصولاتش ارزش افزوده خواهد داشت.

QS یک توسعه‌دهنده نقاط کوانتومی پیشرو در جهان با سابقه اثبات شده تجاری‌سازی فناوری نقاط کوانتومی در بازارهای جهانی و تجربه قابل اثبات در مقیاس‌سازی مشاغل است.

این شرکت با موفقیت جوهر کوانتومی مادون قرمز را توسعه داده است و قصد دارد رهبری جهانی خود را در زمینه تصویربرداری و حسگری، LEDهای مادون قرمز و بازارهای انرژی خورشیدی ایجاد کند.

در همین حال، فناوری نوآورانه  GTI، پوسته‌های ضایعات هسته خرما را به گرافن تک لایه‌ای تبدیل می‌کند که تقاضای بالایی برای صنایع مختلف فناوری دارد.

این امر باعث پیشرفت سریع این شرکت به عنوان، تولیدکننده گرافیت و گرافن با منابع پایدار با هزینه قابل توجهی کمتر از رقبای خود در بازار شده است.

GTI و QS همچنین فرصتی برای توسعه چندین پروژه، از جمله پلت‌فرم دستگاه مبتنی بر گرافن و نقاط کوانتومی، در اختیار خواهند داشت که ممکن است منجر به بازاریابی، تبلیغات و فرصت‌های فروش در رابطه با محصول نهایی به دست آمده از این همکاری شود.

GTI گفته است که توسعه این پلت‌فرم به محض نهایی شدن توافق در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.