همکاری صنعتی به منظور استفاده از فناوری نانوحفره در مطالعه تک سلولی‌ها

یکی از شرکت‌های انشعاب‌یافته از دانشگاه‌ آکسفورد که یک کارخانه تولیدی با فناوری پیشرفته را در این شهر اداره می‌کند، قرار است با شرکت ۱۰x Genomics همکاری جدیدی انجام دهد.

آکسفورد نانوپور تکنولوژیز (Oxford Nanopore Technologies) در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و حدود ۹۰۰ کارمند از رشته‌های مختلف از جمله علوم نانوحفره، زیست‌شناسی مولکولی و برنامه‌های کاربردی، انفورماتیک، مهندسی، الکترونیک، تولید و تجاری‌سازی را استخدام کرده است.

این شرکت در حال همکاری با ۱۰x Genomics در پروژه‌ای است که هدف آن ارائه قابلیت‌هایی مانند ژن‌های همجوشی یا رونوشت‌ با مناطق تکراری، تولید داده‌های مقرون‌به‌صرفه تک سلولی و توالی مکانی به کاربران است.

سانگرا از شرکت آکسفورد نانوپور گفت: «طیف وسیعی از دستگاه‌های نانوحفره‌ای قابل دسترسی و توان عملیاتی ما باعث می‌شود توالی‌یابی تک سلولی برای هر آزمایشگاهی قابل دسترسی باشد. ما مفتخریم که با ۱۰x Genomics همکاری می‌کنیم تا بتوانیم اکتشافات بیشتری در حوزه ژنومیک انسانی با توانایی کشف ابعاد جدید زیست‌شناسی با توالی‌یابی نانوحفره تک سلولی انجام دهیم.»

ادوین هائو، معاون بازاریابی در ۱۰x Genomics، افزود: «تحلیل تک سلولی درک ما را ارتقاء داده و اکتشافات جدیدی را در حوزه زیست شناسی به وجود می‌آورد، با این حال بسیاری از سوالات تحقیقاتی در انتظار پاسخ هستند و زمینه‌های کاربردی جدیدی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را حل کرد. ما مشتاقیم که از آکسفورد نانوپور به برنامه همکاری مشترک با  ۱۰x Genomics استفاده کنیم و مجموعه تک سلولی Chromium و Visium را با استفاده از دستگاه‌های PromethION  مطالعه کنیم.»