همکاری برای استفاده از خازن‌های بسیار نازک در تلفن‌های همراه

دو شرکت اسمولتک نانوتک (Smoltek Nanotech Holding) و یاجیو (YAGEO) قصد دارند با همکاری یکدیگر اقدام به توسعه بازار خازن‌های بسیار نازک کنند.

شرکت اسمولتک نانوتک اعلام کرد که گروه Smoltek Semi و شریک آن‌ها یعنی یاجیو، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خازن در جهان، با هم اولین محصول مشترک برنامه‌ریزی شده، یعنی خازن‌های فوق نازک برای تلفن‌های همراه را در بزرگترین رویداد الکترونیک اروپا ارائه خواهند کرد. هدف این است که تا پایان سال ۲۰۲۴ سفارشات حجمی برای این خازن‌ها را بر اساس فناوری نانوی حفاظت شده اسمولتک دریافت کنند.

اسمولتک همراه با یاجیو در کنفرانس بین‌المللی الکترونیک و نمایشگاه تجاری Electronica 2022 در مونیخ، آلمان، ۱۵ تا ۱۸ نوامبر شرکت خواهد کرد.

رویدادهای Electronica و SEMICON Europe امسال به صورت مشترک برگزار می‌شوند و با هم بزرگترین رویداد تولیدکنندگان ادوات الکترونیکی در اروپا را تشکیل می‌دهند.

هاکان پرسون، مدیرعامل گروه اسمولتک می‌گوید: «با شرکت در این رویداد به همراه شریک همکاری خود YAGEO، ما می‌توانیم آگاهی درباره پلت‌فرم انقلابی نانوفناورانه اسمولتک و خازن‌های فوق نازک را افزایش دهیم. هدف از این همکاری تجاری‌سازی فناوری اسمولتک با ادغام آن در جریان محصول و کانال‌های بازاریابی YAGEO است. این همکاری راه بهینه‌ای برای بازارسازی، تولید انبوه و ایجاد یک شبکه فروش جهانی است. در عین حال این فناوری خازن همزمان به تولیدکنندگان صنعت نیمه هادی نیز عرضه می‌شود که این کار موقعیت و فرصت‌های اسمولتک را برای شروع مشارکت‌های تجاری بیشتر بر اساس پلت‌فرم فناوری این شرکت تقویت می‌کند.

دکتر فیلیپ لسنر، معاون ارشد گروه یاجیو می‌گوید: «این مشارکت فرصتی عالی برای تجاری‌سازی یک فناوری جدید است که در خازن‌ها برای کاربردهایی که محدودیت فضایی وجود داشته و چگالی خازنی بالا مورد نیاز است، استفاده می‌شود.»

وی می‌افزاید: «با شروع گفتگو با مشتریان بالقوه در مرحله فعلی، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که اولین محصولی که قصد داریم تا پایان سال ۲۰۲۴ به صورت انبوه سفارش‌گیری کنیم، طراحی و عملکرد مطلوبی مطابق با تقاضای بازار داشته باشد. همچنین واضح است که یاجیو اعتماد قوی ما به پلتفرم فناوری اسمولتک را دارد و ما با هم فرصت‌های عالی برای کسب بخشی از بازار میلیارد دلاری جهانی داریم.»

اسمولتک فناوری و مفاهیم را برای کاربردهای مبتنی بر نانوفناوری کربن برای حل مشکلات مهندسی مواد پیشرفته در چندین بخش صنعتی را توسعه می‌دهد. این شرکت از فناوری منحصر به فرد خود از طریق یک مجموعه گسترده و در حال گسترش حق اختراع که شامل حدود ۱۰۰ ثبت اختراع است محافظت می‌کند.