قراردادی برای استفاده از گرافن در ساخت زره‌های ضدگلوله

نووا گرافن (Nova Graphene) برای توسعه زره‌های بالستیک با چاپ سه‌بعدی قرارداد تجاری امضا کرد. این قرارداد با وزارت دفاع ملی کانادا منعقد شده که یک قرارداد ۲۰ ماهه بوده و هدف آن توسعه زره‌های بالستیک سبک وزن برای محافظت شخصی با استفاده از افزودنی است.

سیستم‌های محافظت بالستیک فعلی یا “زره‌های ضدگلوله” بسیار سنگین و حجیم بوده و موجب محدودیت در تحرک می‌شود. این زره‌ها گرمای بیش از حدی ایجاد کرده و موجب ناراحتی و تغییر بیومکانیک حرکت سرباز می‌شود که ممکن است خطر آسیب‌دیدن را افزایش دهد. علاوه‌بر این، سیستم‌های فعلی فاقد مقیاس‌پذیری هستند که امکان پذیرش راه حل‌های سبک‌تر را دشوار می‌کند.

نووا گرافن با هدف افزایش بقا، عملکرد و اثربخشی، از فناوری اختصاصی گرافن خود استفاده می‌کند تا وسیله‌ای برای بهبود چشمگیر این خصوصیات فراهم کند.

پاوی بیسانت مدیرعامل نووا گرافن از این که این شرکت موفق به عقد قرارداد شده، بسیار خوشحال است. وی می‌گوید: «ما مشتاقانه منتظر هستیم تا کار خود را برای تجاری‌سازی صفحات بالستیک چاپ شده سه‌بعدی گسترش دهیم تا از نیروی‌های نظامی محافظت کنیم. ما نه تنها پیش‌بینی می‌کنیم که این صفحات فوق‌العاده سبک باشند، بلکه در تلاش هستیم تا آن‌ها را با استفاده از اسکن‌های سه‌بعدی بدن سربازان چاپ کنیم، بنابراین برای بخش‌هایی مانند قفسه سینه کاملاً مناسب خواهد بود.»

وی می‌گوید: «با افزایش قابلیت‌های تولید ما، همچنین مشتاقانه منتظر هستیم تا محصولات خود را در دسترس متحدان و اعضای اجرای قانون و در نهایت برای برنامه‌های سفارشی مانند موتور سیکلت و کلاه ایمنی ورزشی قرار دهیم.»

چند ماه قبل نیز نووا گرافن دو قرارداد با برنامه نوآوری برای تعالی دفاعی و امنیت (IDEaS) وزارت دفاع ملی کانادا برای توسعه مواد تقویت‌شده با گرافن برای محافظت از روتورهای هلیکوپتر در برابر فرسایش و سایش ناشی از قرار گرفتن در معرض شن، یخ و آب منعقد کرد. شرکت نووا گرافن از فناوری‌های گرافن اختصاصی خود استفاده می‌کند تا ابزاری را برای بهبود قابل توجه حفاظت از این روتورها ارائه کند. با توسعه چنین فناوری، نووا گرافن قابلیت پرواز را افزایش می‌دهد و در عین حال زمان توقف به دلیل تعمیر و نگهداری را به حداقل می‌رساند.