پروژه تولید انبوه محصولات گرافنی در دست بررسی است

بلک سوان گرافن (Black Swan Graphene Inc) اعلام کرد که با همکاری شرکت هالیارد در حال بررسی پروژه تولید انبوه محصولات گرافنی است.

بلک سوان گرافن در حال مطالعه روی پروژه‌ای است که ماحصل آن افزایش مقیاس تولید محصولات گرافنی است. مایکل ادواردز از مدیران این شرکت گفت: «این یک گام مهم برای بلک سوان گرافن است زیرا ما به سمت مقیاس تولید بسیار بزرگتر از محصولات گرافن خود می‌رویم و به بخش‌های خدمات محور، به ویژه صنایع بتونی و پلیمری نگاه می‌کنیم.»

بلک سوان گرافن به تازگی اعلام کرده است که با همکاری شرکت مهندسی هالیارد (Halyard) مطالعه مهندسی تولید در مقیاس بزرگ را انجام خواهد داشد و ارزیابی اولیه این پروژه، از جمله بررسی ویژگی‌های کارخانه و همچنین طرح‌های مکانیکی و زیرساختاری آن را انجام خواهد داد. علاوه بر طرح‌ها، این مطالعه سرمایه و هزینه عملیاتی را برای تسهیلات تخمین می‌زند. این کارخانه در استان کبک مستقر خواهد شد.

بلک سوان به سرمایه‌گذاران گفت که قصد دارد از هیدروالکتریسیته تجدیدپذیر کم هزینه این استان و همچنین گرافیت با کیفیت در سطح جهانی به‌عنوان منبع مواد اولیه استفاده کند.

این شرکت خاطرنشان کرد: «هالیارد یک شرکت مهندسی خنثی‌سازی کربن است که به طور معمول در بخش فرآوری مواد معدنی، مدیریت مواد، زیرساخت‌ها و صنایع تصفیه آب فعال است که طرح های مهندسی “نوآورانه و پایدار” را ارائه می‌دهد.»

بلک سوان گرافن بر تولید و تجاری‌سازی در مقیاس بزرگ محصولات با کارایی بالا و کم هزینه گرافن با هدف چندین بخش صنعتی از جمله بتن، پلیمر، باتری‌های لیتیوم یون و سایر موارد متمرکز شده است که انتظار می‌رود صنایع حجم زیادی از آن را نیاز داشته باشند.