جذب سرمایه ۳۸ میلیون دلاری برای توسعه مواد نانویی مورد استفاده در نمایشگرها

جذب سرمایه ۳۸ میلیون دلاری برای توسعه مواد نانویی مورد استفاده در نمایشگرها

یک شرکت نانویی فعال در حوزه توسعه مواد مورد استفاده در نمایشگرها و حسگرهای واقعیت افزوده، موفق به جذب سرمایه ۳۸ میلیون دلاری شده است. پیکسلیجنت (Pixelligent) بیشتر به دلیل فناوری انحصاری خود برای سنتز نانومواد شهرت دارد. این روش که «PixClearProcess» نام دارد، تجزیه مواد بزرگتر به موادی با اندازه‌های نانویی را ممکن می‌سازد.

این جذب سرمایه که از طریق شرکت «MVolution Partners» و در قالب جذب سرمایه مبتنی بر داراییهای فکری انجام گرفته، مجموع تأمین مالی پیکسلیجنت را در این دور از جذب سرمایه به ۴۵ میلیون دلار رسانده است. در حال حاضر ظرفیت تولید پیکسلیجنت در حدود ۲۵ تن بوده و در صدد آن است که از بودجه جدید برای افزایش توانمندی شرکت به منظور پاسخ به نیازمندیهای بازار استفاده نماید.

کریگ باندز (Craig Bandes)، مدیرعامل پیکسلیجنت در این خصوص می‌گوید: «پشتوانه این جذب سرمایه برای فرایند PixClearProcess، وجود نزدیک به ۹۰ پتنت و ده‌ها اسرار تجاری است. این بودجه به ما کمک می‌کند تا از مشتریان خود حمایت کنیم. ما برنامه‌های تولید انبوه متعددی را برای سال ۲۰۲۳ و پس از آن در نظر داریم.»

تأمین مالی مبتنی بر دارایی فکری یک ساختار مالی نسبتاً جدید است که این جذب سرمایه ۳۸ میلیون دلاری بر مبنای آن انجام گرفته است. این روش، در ۱۸ ماه گذشته توسط شرکت‌های بزرگ‌تر با دانش و مالکیت فکری قابل توجه مورد استفاده قرار گرفته است. در خصوص جذب سرمایه اخیر نیز، شرکت مالکیت فکری «Aon» که تیمی از افراد متخصص در اختیار دارد، سبد دارایی‌های فکری پیکسلیجنت را ارزش‌گذاری نموده و آن را به «MVolution Partners» معرفی کرده و این فرایند جذب سرمایه را تسهیل و عملیاتی نموده است.

لوئیس لی (Lewis Lee)، مدیر عامل «Aon» در بیانیه‌ای در این خصوص ابراز داشته: «نوآوری یک عنصر حیاتی برای اقتصاد در حال رشد است، اما مالکیت فکری اساس و بنیان آن است. ما با شرکت‌های غنی از دارایی‌های فکری مانند پیکسلیجنت همکاری نموده و به افزایش ارزش دارایی‌های نامشهود آن‌ها کمک می‌کنیم.»

بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت «Crunchbase»، پیکسلیجنت تا کنون بیش از ۱۰۱٫۶ میلیون دلار جذب سرمایه داشته و این شرکت تحت حمایت‌های سازمان‌های دولتی آمریکا نیز می‌باشد. مهمترین شاهد برای این ادعا، گرنت مالی ۱٫۹ میلیون دلاری وزارت انرژی آمریکا در سپتامبر سال جاری میلادی و کمک ۲٫۲ میلیون دلاری وزارت دفاع این کشور در سال ۲۰۱۷ می‌باشد. کریگ باندز پس از جذب سرمایه اخیر بیان نموده: «خوشبختانه ما به اندازه‌ای جمع‌آوری کرده‌ایم که نیازی به جذب سرمایه جدیدی برای آینده قابل پیش‌بینی نخواهیم داشت.»