جذب سرمایه برای توسعه روش درمان سرطان با ترکیب mRNA و نانوذرات

استرند تراپیوتیکس (Strand Therapeutics) سرمایه‌گذاری انجام شده در این شرکت را به ۹۷ میلیون دلار رساند. هدف این شرکت، استفاده از این بودجه برای توسعه روش‌های درمانی مبتنی بر mRNA به منظور درمان سرطان است.

استرند تراپیوتیکس یک شرکت فعال در حوزه mRNA قابل برنامه‌ریزی بوده که در حال توسعه روش‌های درمانی برای سرطان و سایر بیماری‌ها است. این شرکت اعلام کرد که ۴۵ میلیون دلار دیگر به دور تأمین مالی سری A خود اضافه کرده و کل مبلغ افزایش یافته در سری A را به ۹۷ میلیون دلار رسانده است. سرمایه‌گذار جدید FPV با مشارکت Potentum Partners و سرمایه‌گذاران موجود Playground Global ، و یک سندیکا، این دور را هدایت کرد.

این بودجه برای پیشبرد گزینه داروی استرند تراپیوتیکس هزینه می‌شود، که یک روش درمان mRNA قابل برنامه‌ریزی برای سیستم ایمنی بدن به منظور مقابله با تومور جامد است که در آزمایشات بالینی فاز ۱ در سال آینده استفاده خواهد شد. این وجوه همچنین برای توسعه بیشتر مکانیسم تحویل سیستمیک این شرکت، که برای ارائه mRNA اصلاح‌کننده ریز محیط زیست تومور به سایت‌های تومور و سلول‌های ایمنی طراحی شده است، استفاده می‌شود. برای حمایت از این تلاش‌ها، استرند تراپیوتیکس تیم چند رشته‌ای خود را در حوزه‌های زیست‌شناسی، مهندسی زیستی، بیوانفورماتیک و اتوماسیون گسترش خواهد داد.

مأموریت استرند تراپیوتیکس بهبود اثربخشی، ایمنی، سهولت رهایش و مقرون به‌صرفه بودن درمان‌ها برای بیماری‌های کشنده و مزمن، از طریق استفاده از روش‌های درمانی مبتنی بر mRNA قابل برنامه‌ریزی طولانی مدت است که می‌توانند درمان‌های چند منظوره را ارائه دهند.

mRNA درمانی نشانگرهای زیستی موجود در سلول‌های سرطانی را حس می‌کنند و پروتئین‌هایی را فقط در سلول‌های سرطانی بیان می‌شود را تشخیص می‌دهند.

استرند تراپیوتیکس در حال ایجاد پلتفرمی از روش‌های درمانی mRNA قابل برنامه‌ریزی و طولانی مدت است که از طریق نانوذرات تحویل داده می‌شود. توانایی کنترل دقیق محل، زمان‌بندی و سطح بیان mRNA در بیمار است که انتظار می‌رود مشخصات ایمنی بهتری داشته باشد.

دکتر جیک بکافت مدیرعامل و بنیان‌گذار استرند تراپیوتیکس گفت: «ما این دور جمع‌آوری سرمایه را در یک ارزیابی گام به گام از چندین سرمایه‌گذار معتبر جهانی در صنعت پیش بردیم. با حمایت از یک کنسرسیوم سرمایه‌گذار در سطح جهانی، ما قرار است پیشرفت بالینی را برای کاندیدای اصلی خود در انکولوژی با داده‌های کارآزمایی بالینی که اندکی پس از شروع آزمایش به دست می‌آید، تسریع کنیم. فناوری ما mRNA را قادر می‌سازد تا به پتانسیل کامل خود برسد و فراتر از واکسن‌ها به یک روش درمانی دقیق گسترش یابد.»