مرحله اول سیزدهمین مسابقه ملی فناوری نانو برگزار شد

مرحله اول سیزدهمین مسابقه ملی فناوری نانو برگزار شد

نخستین مرحله مسابقه ملی فناوری نانو با شرکت بیش از ۳۶۰۰ نفر از داوطلبان ثبت‌نام‌کننده مرحله اول در روزهای ۱۳ تا ۱۶ تیرماه از طریق وبگاه آموزش فناوری نانو برگزار شد.

مسابقه ملی فناوری نانو با هدف آموزش و ترویج فناوری نانو در میان دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و سیزدهمین دوره از این مسابقه در طی ۳ مرحله در حال برگزاری است.

در فرآیند ثبت‌نام این مسابقه که از آبان سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، بیش از ۶۷۰۰ نفر با همکاری ۵۱ عضو شبکه نهادهای ترویجی فناوری نانو اقدام به ثبت‌نام در سیزدهمین مسابقه ملی فناوری نانو کردند. اعضای شبکه نهادهای ترویجی فناوری نانو مسئولیت آموزش افراد ثبت‌نام‌کننده را از زمان ثبت‌نام تا روز برگزاری مرحله اول بر عهده داشتند و با برگزاری دوره‌های مختلف آماده‌سازی، بسته‌های آموزشی را با همکاری اعضای شبکه مدرسان فناوری نانو ارائه کردند.

نخستین مرحله از این رقابت به صورت آزمون چهار گزینه‌ای برخط در بستر وبگاه آموزش فناوری نانو در روزهای ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ تیرماه برگزار شد. در طی این ۴ روز، در مجموع ۳۶۸۳ داوطلب با ورود به کاربری خود در وبگاه در این رقابت شرکت کردند.

شایان ذکر است ۴۰۰ نفر برتر این مرحله به مرحله دوم راه خواهند یافت. در این مرحله برگزیدگان به صورت حضوری در حوزه‌های آزمون سراسر کشور حاضر شده و به سوالات علمی چهارگزینه‌ای طرح‌شده پاسخ خواهند داد.

اطلاعات تکمیلی در خصوص نفرات برگزیده، زمان برگزاری مرحله دوم و حوزه‌های آزمون این مرحله متعاقبا اعلام خواهد شد.