تولید عایق حرارتی برای نما و پشت بام ساختمان‌ها

اخیرا محصولی موسوم به Nansulate(R) Vinyl Fresh به بازار عرضه شده است که یک عایق حرارتی است. این عایق برای عایق سازی پشت بام و نمای ساختمان مناسب بوده به طوری که هم از نظر ظاهری زیباست و هم با حفظ انرژی، موجب کاهش مصرف انرژی در ساختمان می‌شود.

شرکت Industrial Nanotech یک شرکت جهانی و پیشرو در فناوری نانو است که در حوزه انرژی به ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت دارد. این شرکت اخیرا محصول جدید خود موسوم به Nansulate(R) Vinyl Fresh را معرفی کرده است. این محصول یک پوشش مبتنی بر لاتکس، بور و آب است که ظاهری شفاف دارد. از مزایای این پوشش جدید می‌توان به مقاومت آن در برابر زرد شدن در اثر تابش پرتو فرابنفش اشاره کرد. همچنین این پوشش قادر است نقش عایق گرمایی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی ایفا کند. از دیگر مزایای این پوشش مقاومت آن در برابر رطوبت و قارچ است.
فرانچسکو کرولی از مدیران این شرکت می‌گوید تیم تحقیقاتی ما در سراسر کشور آمریکا با سازندگان ساختمان و شرکت‌های مجری عایق‌کاری پشت بام صحبت کرده‌اند تا این محصول جدید را به آنها معرفی کنند. Nansulate(R) Crystal محصولی شفاف است که موجب تغییر ظاهر پوشش کهنه و قدیمی پشت بام‌ها خواهد شد از سوی دیگر این محصول قادر است با ممانعت از تبادل انرژی، موجب کاهش مصرف انرژی شود. Nansulate(R) Crystal در برابر زوال رنگ و ساختار مقاوم است و از سوی دیگر در برابر رشد قارچ و باکتری مقاومت دارد. مقاطعه‌کاران ساختمانی و شرکت‌های ساختمان‌سازی که از این محصول استفاده کرده‌اند پاسخ مثبتی از آن گرفته‌اند.
کرولی در ادامه می‌افزاید در تست اولیه این محصول، نتایج خوبی از به کارگیری آن در نمای ساختمان بدست آمده است. برای بازاریابی ما روی بازار پلیمرهای وینیلی ساختمانی متمرکز شدیم (vinyl siding نوعی پلیمر وینیلی است که در نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود-مترجم). نتایج بررسی‌های ما نشان داد که در سال ۲۰۱۱ مصرف این پلیمرها در بخش ساختمان رشد ۳۳ درصدی داشته است. همچنین ما دریافتیم که پلیمرهای وینیلی اصلی‌ترین ماده مورد استفاده در نمای خارجی خانه‌ها در آمریکا است. یکی از پتنت‌هایی که ما به ثبت رسانده‌ بودیم می‌توانست در این بازار مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل روی تجاری‌سازی این پتنت و تولید محصول کار کردیم. یکی از مزایای این محصول آن است که نیاز به شستشو زیاد ندارد و به صورت دراز مدت تمیز باقی می‌ماند و همچنین از گزند پرتو مخرب فرابنفش در امان است.