خرید شرکت نانوتکس توسط شرکت کریپتون

شرکت نانوتکس با اتخاذ یک رویکرد اختصاصی در حوزه فناوری‌نانو، به دنبال بهبود پارچه‌ها در سطح ملکولی بوده است.

به گفته رندی روبین، مدیر عامل شرکت کریپتون (CRYPTON)، این شرکت، نانوتکس (NANOTEX) را خریداری نموده است. شرکت خصوصی کریپتون که دارای ۲۰ سال سابقه فعالیت تولیدی است، در ایالت میشیگان واقع شده است. این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت نانوتکس را از سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سهام خصوصی خریداری نمود. WL Ross and Co. LLC، سهامدار اصلی شرکت نانوتکس بوده است که با مشارکت نوروست ونچر پارتنر، صندوق سرمایه‌گذاری فناوری‌نانوی مستر، مدیریت سرمایه‌گذاری فایرلک و مدیریت سرمایه‌گذاری مستر، شرکت مذکور را راه‌اندازی کرده بودند.
نانوتکس، یک شرکت فناوری نساجی است که محصولات تولیدی آن در مارک‌های معروفی نظیر گپ، تارگت، میدفورم و … استفاده می‌شود. این شرکت با اتخاذ یک رویکرد اختصاصی در حوزه فناوری‌نانو، به دنبال بهبود پارچه‌ها در سطح ملکولی و عرضه ویژگی‌های عملکردی مستمری نظیر مقاومت در برابر آب و لک، کنترل بو، حذف الکتریسیته و … بوده است. ارزش محصولات تولیدی شرکت نانوتکس در سال۲۰۱۳ میلادی، حدود ۲۸۰میلیون دلار بوده است.
به گفته ویلبور روس، مدیر عامل شرکت WL Ross، «خرید شرکت نانوتکس توسط شرکت کریپتون، به روند رشد قدرتمند شرکت نانوتکس کمک خواهد کرد. برتری این شرکت در بازار، باعث افزایش هرچه بیشتر رقابت‌پذیری شرکت‌های WL Ross در صنایع تولیدات صنعتی و مصرفی خواهد شد».
به گفته روبین، «این یک خرید راهبردی است که سهم بازار شرکت نانوتکس را در اقصی نقاط دنیا گسترش خواهد داد».