جنرال نانو، نامزد دریافت جایزه نوآوری کسب و کار ۲۰۱۴

مواد خارق‌العاده شرکت جنرال نانو باعث جلب توجه سرمایه گذاران مختلف، از جمله بخش‌های نظامی ایالات متحده آمریکا شده است.

شرکت جنرال نانو (General Nano) که به صورت زایشی از دانشکده علوم کاربردی و مهندسی دانشگاه کینکیناتی (Cincinnati) توسعه یافته است، به عنوان فینالیست، نامزد دریافت جایزه نوآوری کسب و کار کوریر ۲۰۱۴ (Courier) شده است. این شرکت نوپا که در زمینه تولید مواد نانومقیاس برای استفاده در بخش‌های هوا فضا و کاربردهای دفاعی فعالیت می‌کند، امتیاز لیسانس اختراعات دانشگاه کینکیناتی را در اختیار دارد. جنرال نانو چندی پیش نیز برنده جایزه نوآوری مهندسی و جایزه نوآوری کسب و کار ۲۰۱۳ شده بود.
مارک شولز، استاد دانشکده مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه کینکیناتی، سلین شانو، استادیار مهندسی محیط زیست، شیمی و زیست پزشکی دانشگاه کینکیناتی، و جو اسپرنگارد، مدیر عامل شرکت جنرال نانو، در سال ۲۰۰۹ میلادی این شرکت را تاسیس کرده‌اند.
این شرکت که در نوروود واقع شده است، در زمینه توسعه مواد نانولوله کربنی برای استفاده در ابزارهای دفاعی و هوا فضا تخصص دارد. وزارت دفاع، ناسا، و تولیدکنندگان تجهیزات دفاعی و هوا فضا و پیمانکاران عمده، از مشتریان اصلی این شرکت محسوب می‌شوند.
مواد خارق‌العاده شرکت جنرال نانو باعث جلب توجه سرمایه گذاران مختلف، از جمله بخش‌های نظامی ایالات متحده آمریکا شده است. در این زمینه، اداره ی تحقیقات ناوال، با اختصاص ۱٫۳ میلیون دلار در یک دوره زمانی دو ساله، از تحقیقات این شرکت در زمینه کامپوزیت‌های ساختاری و ادوات ذخیره انرژی حمایت کرده است.
تاکنون شرکت جنرال نانو در مجموع ۵٫۸ میلیون دلار از شرکت سرمایه‌گذاری اُهایو، وزارت دفاع و سرمایه‌گذاران خصوصی جذب کرده است.