تولید حافظه‌های فلش ۱۵ نانومتری

شرکت ساندیسک (SanDisk Corporation) موفق به ساخت حافظه‌های NAND 15 نانومتری شده‌است. این فناوری جدید موقعیت ساندیسک را در بازار تولید حافظه‌های فلش تثبیت می‌کند.

شرکت ساندیسک (SanDisk Corporation) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تولید حافظه‌های فلش، اعلام کرد که موفق به ساخت حافظه‌های فلش پیشرفته NAND 15 نانومتری شده‌است. این حافظه‌های جدید که با ترکیب فناوری دوبیت در سل (X2) و سه بیت در سل (X3) ساخته شده اند، از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ به تولید انبوه خواهد رسید.
سیوا سیوارام از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما از این که موفق به حفظ موقعیت خود در تولید حافظه‌های پیشرفته شدیم بسیار خرسند هستیم. این فناوری جدید ما را قادر می‌سازد تا کوچک‌ترین و کاراترین تراشه‌های ۱۲۸ گیگابایتی جهان را تولید کنیم. ما خوشحالیم که این تراشه‌ی جدید به ما امکان توسعه‌ی بازار فلش‌های NAND را می‌دهد.
در فناوری ۱۵ نانومتری از فرآیندهای پیشرفته‌ی مختلف و همچنین نوآوری‌های متعددی استفاده شده‌است. معماری ABL(All-Bit-Line) از الگوریتم برنامه‌ریزی شده و طرح مدیریت ذخیره‌سازی اطلاعات چند سطحی تشکیل شده‌است.برای تولید این نوع حافظه‌ها عملکرد حافظه و دقت آن نسبت به انواع بزرگتر تغییری نکرده است. این فناوری در حوزه‌های مختلف از حافظه‌های قابل حمل گرفته تا حافظه‌های SSDs مورد استفاده قرار گرفته است.
شرکت ساندیسک با ۲۵ سال سابقه در حوزه‌ی تولید حافظه‌ها، به دنبال ارائهی  فرصت‌های جدید برای ساخت حافظه‌های با کارایی بالا است. در حال حاضر بسیاری از محصولات این شرکت در دیتاسنترهای بزرگ دنیا استفاده می‌شود. همچنین از محصولات ساندیسک برای ساخت تلفن‌های همراه، تبلت و کامپیوترهای شخصی استفاده می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه www.sandisk.com مراجعه کنید.