اعطا جایزه به شرکت دارای فناوری ساخت ال‌ای‌دی مبتنی بر نانوسیم

شرکت گلو ای‌بی جایزه بهترین شرکت اروپا در یک دهه گذشته به انتخاب گروه کلین‌تک را از مدیران گروه کلین‌تک دریافت کرد. گلو ای‌بی روی ساخت سیستم‌های LED با فناوری نانوسیم کار می‌کند.

شرکت گلو ای‌بی (Glo AB) دارای فناوری ال‌ای‌دی مبتنی بر نانوسیم موسوم به (nLEDTM) است. این شرکت با استفاده از این فناوری، منابع تامین نور با کیفیت بالا برای نمایشگرها و خودروسازی تولید می‌کند. گلو ای‌بی از سوی گروه کلین‌تک (Cleantech Group (CTG)) به‌عنوان یکی از “شرکت‌های برتر اروپا در یک دهه گذشته به انتخاب کلین‌تک” برگزیده شد.
لارس سامولسون، یکی از مدیران شرکت گلو ای‌بی می‌گوید: “این انتخاب، به نوعی قدردانی از پیشرفت‌های انجام شده در شرکت گلو ای‌بی است. پتانسیل‌ موجود در این شرکت می‌تواند تغییراتی در حوزه ال‌ای‌دی ایجاد کند.”
این انتخاب، در دهمین فروم کلین‌تک که در استکهلم برگزار شد، به اعلام عموم رسید. جایزه ویژه‌ای نیز برای شرکت گلو ای‌بی در نظر گرفته شده که در سیتی‌هال شهر استکهلم به مدیران این شرکت اعطا شد. شیراز حاجی، مدیرعامل گروه کلین‌تک می‌گوید: بهترین شرکت یک دهه گذشته به انتخاب کلین‌تک، کار بسیار دشواری است. تصور می‌کنید انتخاب شرکت‌ها از روی چه شاخص‌هایی انجام می‌شود؟ برای این کار ما فعالیت‌های شرکت‌ها را ارزیابی می‌کنیم و در فاصله زمانی برگزاری فروم کلین‌تک به بررسی پیشرفت‌های انجام شده توسط شرکت می‌پردازیم.”
ریچارد یونگمن، مدیر اروپا و آسیای گروه کلین‌تک می‌گوید: “ما شرکت گلو ای‌بی را به‌عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت منتخب سال ۲۰۱۳ برگزیده بودیم، زیرا این شرکت فرصت‌های مناسبی در حوزه انرژی ایجاد کرده بود. تمام شاخص‌ها و اطلاعاتی که ما از این شرکت به‌دست آوردیم نشان از آینده درخشان برای گلو ای‌بی بود.”
گلو ای‌بی در حوزه مواد نیترید گالیم پیشرفته برای استفاده در ال‌ای‌دی‌ها با کمک فناوری‌نانو فعالیت می‌کند. این شرکت از دانشگاه لوند منشعب شده و ۶۰ نفر فعال در بخش تحقیق و توسعه دارد. گلو ای‌بی با استفاده فناوری منحصر به فرد خود محصولات روشنایی با رنگ‌های سبز، قرمز و آبی ارائه کرده است. این شرکت روی ساخت سیستم‌های روشنایی پایدار با رنگ بالا و بی‌نیاز از مبدل‌های فسفر کار می‌کند.