هفتمین شماره فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران

شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در سال ۱۳۹۲ اقدام به تهیه و انتشار «فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران» کرد و امروز، در پاییز ۱۳۹۳، شاهد انتشار هفتمین شماره آن هستیم.

نظر به اهمیت توسعه دانش تخصصی- دستگاهی و ایجاد پایگاهی برای نشر دانش متخصصین و محققین آزمایشگاهی در کشور، شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در سال ۱۳۹۲ اقدام به تهیه و انتشار «فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران» کرد و امروز، در پاییز ۱۳۹۳، شاهد آن هستیم که هفتمین شماره از این فصلنامه با همکاری اعضاء کارگروه‌های تخصصی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو و با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی همکاران این شبکه منتشر می‌شود.

در همین راستا شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، به‌منظور توسعه کمی و کیفی این فصلنامه، از همه کارشناسان و متخصصین حوزه آزمایشگاهی کشور به‌ویژه اعضاء شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی دعوت می‌کند تا مقالات علمی- تخصصی و مطالب مرتبط با این حوزه را برای بررسی و انتشار در این فصلنامه، به نشانی پست الکترونیکی فصلنامه (info @ IJLK.ir) ارسال کنند.

در این شماره از فصلنامه مطالب زیر منتشر شده است:
– در بخش اخبار: معرفی شبکه آزمایشگاهی فناوری‎های راهبردی ایران؛
– در بخش استاندارد: روش‎های کالیبراسیون بزرگنمایی تصویر  SEM (استاندارد شماره ASTM E766)؛
– و در بخش مقالات: «آشنایی با دستگاه اندازه‌گیری کربن و گوگرد»، «فازهای ساکن کایرال در کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا»، «میکروسکپ تونل‌زنی روبشی دمای پایین» و «مروری بر روش‎های آماده‎سازی نمونه‎های TEM (بخش دوم)».

همچنین این فصلنامه به صورت الکترونیکی و در قالب‌های مختلف برای استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان این حوزه، تهیه و از طریق پایگاه اینترنتی شبکه منتشر می‌شود.
برای دریافت فصلنامه ویژه پاییز ۱۳۹۳ به اینجا مراجعه کنید.