همکاری شرکت‌های مرک و بایند در زمینه نانوپزشکی

توافق‌نامه جدید، یک همکاری منحصر به فرد برای شرکت بایند محسوب شده و در قالب آن، این شرکت می‌تواند مواد اختصاصی جدیدی برای توسعه محصول آکورین تولید کند.

شرکت بایند (BIND Therapeutics)، یکی از شرکت‌های فعال در زمینه نانوپزشکی، داروهای درمانی قابل برنامه‌ریزی و هدفمندی را با عنوان AccurinsTM توسعه داده است. این شرکت به تازگی توافق‌نامه تحقیق و توسعه مشترکی را با شرکت مرک (Merck) به امضا رسانده است که براساس آن و از طریق یک شرکت تابعه، به دنبال اکتشاف و توسعه داروهای مبتنی بر فناوری‌نانوی جدید در زمینه غدد است.
این همکاری مشترک، بستر مناسبی را فراهم می‌کند تا شرکت بایند بتواند فناوری نانوپزشکی اختصاصی ساخت Accurins هدفمند مبتنی بر مواد مؤثر و جدید خود را از طریق پورتفوی غدد شرکت مرک توسعه دهد.
به گفته اسکات مینیک، مدیر عامل شرکت بایند، «توافق‌نامه جدید یک همکاری منحصر به فرد برای این شرکت محسوب شده و در قالب آن، بایند می‌تواند مواد اختصاصی جدیدی برای توسعه محصول آکورین (Accurin) تولید کند. ساختار این توافق‌نامه، منجر به ارتقای رویکرد همکاری دو شرکت شده و به پیشگامی شرکت بایند در حوزه نانوپزشکی کمک خواهد کرد».
بر اساس این توافق‌نامه، شرکت بایند با استفاده از پلت‌فورم نانومهندسی پزشکی خود به دنبال توسعه آکورین‌های هدفمند با اتکا بر بازدارنده‌های kinesin spindle protein و polo-like kinase 1  شرکت مرک است. همچنین این توافق‌نامه شامل استفاده از سایر ترکیبات شرکت مرک در آینده نیز خواهد بود.
شرکت بایند فعالیت‌های تحقیق و توسعه مربوط به توسعه محصول آکورین که مبتنی بر دو عنصر مرک هستند را از طریق مطالعات بالینی انسانی، تأمین مالی و اجرا خواهد کرد. بعد از این مرحله نیز شرکت مرک و بایند در زمینه توسعه بیشتر و تجاری‌سازی محصولات آکورین تصمیم‌گیری می‌کنند.