Nano Cryobox، دستگاهی برای تولید گازهای فشرده

Nano Cryobox دستگاهی است که اخیرا توسط گروه تراانرژی (Terra Energy Group) خریداری شده‌است. این دستگاه می‌تواند گازهای طبیعی خارج شده از میادین نفت و گاز را به گاز فشرده شده LNG و CNG تبدیل نماید.

اسپاتکو انرژی سولوشن (SPATCO Energy Solutions) یکی از شرکت‌های توزیع کننده محصولات شرکت گالیلو (Galileo) در آمریکای شمالی است. این شرکت اخیراً موفق به فروش Nano Cryobox به گروه تراانرژی (Terra Energy Group) شده‌است؛ قرار است از اوایل سال ۲۰۱۵ استفاده از آن آغاز شود. Cryobox یک جعبه به دام اندازی گازهای طبیعی است که از میدان‌های نفت و گاز خارج می‌شود. این دستگاه می‌تواند گازهای خارج شده را گیر انداخته و به ۸ هزار گالن گاز طبیعی مایع (LNG) در هر روز تبدیل کند.
Cryobox یک دستاورد در حوزه تولید گاز LNG است که می‌تواند گازهای طبیعی موجود در میدان‌های نفت و گاز را به LNG تبدیل نماید. این دستگاه را می‌توان در هر کجایی که به LNG نیاز باشد نصب نمود.
جف دیلی مدیرعامل اسپاتکو می‌گوید: «ما خوشحالیم که اولین فروش خود را در آمریکای شمالی انجام داده‌ایم. این یک فرصت عالی برای گروه تراانرژی و گالیلو است تا با استفاده از این محصول جدید بتوانند نیازهای LNG خود را تأمین نمایند.»
گالیلو ۲۶ سال سابقه فعالیت در کمپرس نمودن گازها داشته و در حال حاضر محصولات این شرکت در ۶۵ کشور دنیا استفاده می‌شود. Cryobox دستگاهی است که در آرژانتین به‌عنوان ابزاری برای دوگانه سوز نمودن مورد استفاده قرار گرفته است. این دستگاه از یک فناوری بسیار کارا بهره‌مند است به‌طوری که می‌توان آن را به سادگی نصب و راه‌اندازی و در نهایت امکان تولید CNG و LNG را با هزینه کم فراهم کرد. Cryobox قابل انطباق با تمام استانداردهای بین‌المللی بوده و اثرات زیست محیطی بسیار کمی دارد.
داستین هانکوک مدیر گروه تراانرژی می‌گوید: «ما ماه‌های زیادی روی ساخت ابزاری ارزان با قابلیت تولید انبوه برای تبدیل گاز کار کردیم. اما بعد از آشنا شدن با Cryobox، دریافتیم که این محصول می‌تواند نیازهای ما را پاسخ دهد. این دستگاه دارای امکان افزایش ظرفیت بوده و همچنین قابل حمل است. بنابراین می‌توان از آن به‌عنوان روشی ارزان برای تولید LNG استفاده نمود. ما معتقدیم که این دستگاه می‌تواند نقش مهمی  در هموار کردن زیرساختارهای به کارگیری گاز طبیعی در آمریکای شمالی ایفا کند.»