اِم‌کیوب؛ برنده جایزه نوآوری برترین‌های صنعت حسگرها و MEMS

این جایزه به افراد، سازمان‌ها یا کسب‌ و کارهایی تعلق می‌گیرد که از طریق فناوری حسگرها و MEMS اثرات واقعی و مثبتی بر دنیا داشته باشند.

شرکت اِم‌کیوب (mCube)که عرضه‌ کننده کوچک‌ترین حسگر سیار MEMS در جهان است، «جایزه نوآوری برترین‌های صنعت حسگرها و MEMS» را در سال ۲۰۱۴ میلادی به خود اختصاص داد. این جایزه به افراد، سازمان‌ها یا کسب‌ و کارهایی تعلق می‌گیرد که از طریق فناوری حسگرها و MEMS، اثرات واقعی و مثبتی بر دنیا داشته باشند. این جایزه با رای‌گیری آنلاین از همکاران، عرضه‌کنندگان، شرکا و مشتریان این حوزه، هر ساله به برترین‌های صنعت حسگرها و MEMS اعطا می‌شود. این نظرسنجی در حاشیه کنگره سالیانه MEMS که در سال ۲۰۱۴ میلادی در ایالات متحده آمریکا برگزار گردید، انجام شده است.
بر این اساس، اِم‌کیوب، «شرکت نوپای MEMS سال» لقب گرفته و شتاب‌سنج (accelerometers) برتر آن به عنوان «برترین ابزار حسگر/MEMS سال» انتخاب گردید.
به علاوه آی‌جیرو (iGyro) شرکت اِم‌کیوب نیز اولین ژیروسکوپ (gyroscope) مبتنی بر نرم‌افزار صنعت است که برای اولین بار در نمایشگاه فناوری حسگرها و MEMS ارائه گردید. در این نمایشگاه ۶ فینالیست با یکدیگر رقابت کردند که شرکت فوق توسط شرکت‌کنندگان در همایش سالیانه MEMS به عنوان شرکت برتر انتخاب گردید. ژیروسکوپ شرکت اِم‌کیوب اولین ژیروسکوپ مبتنی بر نرم‌افزار صنعت است که برای بهینه‌سازی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده می‌شود.