کنترل دائمی دمای بدن کودکان با دماسنج گرافنی

شرکت لینکتاپ تکنولوژی (Linktop Technology) دماسنجی مبتنی بر گرافن تولید کرده که می‌تواند در طول هفته دمای بدن کودک را اندازه‌گیری کرده و در صورت افزایش دما هشدار لازم را به والدین ارائه دهد. این دماسنج با بلوتوث به تلفن‌های هوشمند متصل می‌شود.

شرکت لینکتاپ تکنولوژی (Linktop Technology) ساعت هوشمند و دماسنج مبتنی برگرافن جدیدی به بازار عرضه کرده است. این محصولات در نمایشگاه الکترونیک لاس‌وگاس که ۶-۹ ژانویه ۲۰۱۵ برگزار شد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
بیل سو، مدیرعامل لینکتاپ، به داشتن ذهن خلاق و نوآورانه شهرت دارد. سو می‌گوید: «مد و فناوری دو نیروی خارجی هستند که روی صنعت ساعت‌سازی و بازار آن تأثیر چشمگیری می‌گذارند. پس چرا از این دو نیرو برای طراحی و تولید ساعت‌های جدید استفاده نکنیم؟ در این راستا لینکتاپ اقدام به طراحی و ساخت ساعت هوشمند مکانیکی با نام U2 کرده است. U2 ترکیبی ایده‌آل از ساعت‌های مکانیکی قدیمی و ساعت‌های هوشمند است. این محصول مبتنی بر گرافن به زودی روند موجود در بازار را تغییر خواهد داد. ویژگی‌های منحصر به فرد این ساعت موجب شده تا کاربردهای آن شگفت‌انگیز باشد.»
ساعت هوشمند مکانیکی لینکتاپ چیزی فراتر از یک ساعت است. این ساعت یک نمایشگر رنگی شفاف روی شماره‌های خود دارد. این نمایشگر در صورت عدم استفاده از ساعت خاموش می‌شود در نتیجه طول عمر باتری آن افزایش یافته و زمان استندبای ساعت تا یک ماه خواهد رسید. از سوی دیگر، وجود اعداد روی ساعت، زمان را به شما نشان می‌دهد حتی اگر باتری ساعت تمام شده باشد. این ساعت امکان جفت شدن با تلفن‌های هوشمند از طریق بلوتوث را دارد. این ساعت قادر است پیغام‌های مختلفی از قبیل پیامک، ایمیل، پست‌های توئیتر و فیس‌بوک را به کاربر اطلاع دهد. این ساعت یک کنترل از راه دور برای تلفن‌های هوشمند است به طوری که می‌توان از طریق آن با تلفن‌های هوشمند عکس گرفت یا موسیقی گوش کرد. این ساعت امکان گزارش‌دهی از فعالیت‌های روزانه را داراست به طوری که می‌تواند قدم‌های برداشته شده در طول راه‌رفتن را بشمارد و مسافت باقیمانده تا مقصد و مقدار کالری سوزانده شده را محاسبه کند.
دماسنج تولید شده توسط لینکتاپ، اولین دماسنج دقیق گرافنی است و بسیار سریع‌تر از دماسنج‌های بازار دما را اندازه‌گیری می‌کند. این دماسنج برای اندازه‌گیری کوچکترین تغییرات دمای بدن کودکان طراحی شده است به طوری که در تمام طول هفته دمای بدن کودک را رصد کرده و درصورت تغییر، زنگ هشدار آن به صدا در می‌آید. ابعاد کوچک و وزن کم آن موجب می‌شود تا کودک نسبت به استفاده از آن عکس‌العمل بدی نشان ندهد. این دماسنج از طریق بلوتوث به تلفن‌ هوشمند متصل شده و اطلاعات دمایی را به سادگی به تلفن منتقل می‌کند.