حمایت‌های ویژه وزارت کشاورزی آمریکا از فناوری‌ نانو

این حمایت‌های مالی از طریق پیشگامی تحقیقات کشاورزی و غذایی (AFRI) مؤسسه ملی غذا و کشاورزی که در لایحه کشاورزی سال ۲۰۱۴ میلادی تصویب شده است، ارائه خواهند شد.

مؤسسه ملی غذا و کشاورزی (NIFA) وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا USDA)) به تازگی بیش از ۳٫۸ میلیون دلار به منظور حمایت از تحقیقات حوزه فناوری‌ نانو که به دنبال ارائه راهکارهایی برای رفع چالش‌های اجتماعی؛ نظیر امنیت غذایی، ایمنی غذایی و حفاظت از محیط زیست و تغذیه هستند، اختصاص داده است. این حمایت‌های مالی از طریق پیشگامی تحقیقات کشاورزی و غذایی (AFRI) مؤسسه ملی غذا و کشاورزی که در لایحه کشاورزی سال ۲۰۱۴ میلادی تصویب شده است، ارائه خواهند شد.
به گفته سونی راماسوامی، رییس NIFA، «پیشرفت‌های فناوری‌ نانو از طریق ارائه روش‌های باصرفه‌تر و اثربخش‌تر برای تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و آلاینده‌های دیگر، بهبود گیاهان و دام، و خلق محصولات حاوی نانومواد زیستی با ارزش افزوده بالا برای غذا و کاربردهای غیرخوراکی، به تضمین امنیت عرضه مواد غذایی سالم کمک می‌کند».
هدف پیشگامی تحقیقات کشاورزی و غذایی، حمایت مالی از تحقیقات، آموزش و فعالیت‌های توسعه‌ای است که به دنبال رفع مسائل کلیدی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مهم در حفظ تمامی عناصر مواد غذایی و کشاورزی هستند. AFRI یک برنامه حمایتی رقابتی پرچم‌دار NIFA است که در چارچوب لایحه کشاورزی ۲۰۱۴ تصویب شده است. این برنامه از ۶ حوزه اولویت‌دار ذیل حمایت می‌کند:
•  سلامت کارخانه‌ها و تولید و محصولات کارخانه
•  سلامت دام و تولید و محصولات دامی
•  ایمنی غذایی، تغذیه و سلامت
•  انرژی زیستی، منابع طبیعی و محیط زیست
•  فناوری و سیستم‌های کشاورزی
•  اقتصاد کشاورزی و جوامع روستایی