تولید فیلامنت‌های گرافنی برای چاپ سه بعدی

شرکت گرافن تری‌دی اقدام به تولید فیلامنت‌های مبتنی بر گرافن کرده است که در آب محلول بوده و برای چاپ سه بعدی ایده‌آل است. این محصول طی سه ماه آینده وارد بازار می‌شود.

گرافن تری‌دی‌لب (Graphene 3D Lab) جزئیات مربوط به فیلامنت سه بعدی محلول در آب جدید خود را منتشر کرد. این فیلامنت محلول در آب از دسته فیلامنت‌های کاربردی ویژه‌ است که لومیکو برای صنعت چاپ سه بعدی تولید کرده است.
شرکت لومیکو متالز ۱۰۰ درصد مالکیت شرکت لومیکو تکنولوژی را در اختیار داشته و بیش از ۴ میلیون سهم از شرکت گرافن تری‌دی را نیز در اختیار دارد. النا پلی‌کوفا از مدیران شرکت گرافن تری‌دی جزئیات مربوط به این فیلامنت محلول در آب را ارائه خواهد داد و اثرات این ماده مبتنی بر گرافن را در صنعت چاپ سه بعدی تشریح خواهد کرد.
فیلامنت‌های محلول در آب برای پر کردن فضای منفی موجود در چاپ سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فیلامنت‌ها برای پر کردن فضای میان این فاصله‌ها ضروری بوده و به ساختار چاپ شده اجازه می‌دهد در هوا شکل خود را حفظ کند. این فیلامنت‌های موجود در ساختار با قرار گرفتن در آب می‌توانند حل شده و فضای خالی باقی بماند.
دانیل استولیروف از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما خوشحالیم که بخش تحقیق و توسعه شرکت گرافن‌تری‌دی موفق به ارائه فیلامنت‌های جدیدی برای صنعت شده است. این فیلامنت‌ها کاملا زیست‌سازگار و غیرسمی بوده و در آب محلول است. بعد از یک ساعت از قرار گرفتن در آب، تمام این فیلامنت‌ها حل شده و چیزی باقی نمی‌ماند.»
از این فیلامنت‌ها می‌توان در چاپگرهای سه بعدی تجاری موجود در بازار استفاده کرد. انتظار می‌رود این محصول جدید طی سه ماه آینده وارد بازار شود. شرکت گرافن‌تری‌دی در حوزه تولید مواد برای چاپ سه بعدی فعالیت داشته و در این بین از نانوکامپوزیت‌های مختلف استفاده می‌کند. محصولات این شرکت برای بازار داخل و خارج آمریکا طراحی و تولید می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در نیویورک بوده و تا کنون چهار پتنت به ثبت رسانده است.