ثبت پتنت فناوری لایه‌ نازک ضد جعل

نانوتک سکیوریتی (Nanotech Security) فناوری لایه نازکی را به صورت پتنت به ثبت رسانده است که می‌توان از آن برای امنیت اسناد و اوراق بهادار استفاده کرد.

نانوتک سکیوریتی (Nanotech Security) اعلام کرد که موفق به ثبت دو پتنت در دفاتر ثبت اختراع آمریکا و اروپا شده است. این پتنت‌ها به این شرکت کمک می‌کنند تا بتواند از مالکیت معنوی یافته‌های خود حمایت کند.
این پتنت‌ها مربوط به فناوری موسوم به مرواریداند که روی تصاویر تمام رنگی اعمال می‌شود. این فناوری روی تصویر معروف دختری با گوشواره‌های مروارید، شاهکار Vermeer، اعمال شده و موجب بهبود تصویر شده است به طوری که جزئیات این تصویر با دقت بیشتری نمایش داده می‌شود.
بیننده می‌تواند این تصویر را به صورت رنگی در دو مود مختلف عبوری و انعکاسی مشاهده کند. این ویژگی را نمی‌توان در هولوگرام‌ها ایجاد کرد. دوک بلکوی، از مدیران این شرکت، می‌گوید: «ما این فناوری را به صنعت تولید اسکناس معرفی کردیم، آن‌ها اعلام کردند که تا کنون چنین ویژگی امنیتی را در یک تصویر ندیده‌اند.»
پتنت شماره ۲۵۶۳۶۰۲ در EPO مربوط به فناوری نوری لایه‌ای است که می‌تواند انتقال رنگ ایجاد کند. این لایه از ترکیبات پیزوالکتریک تشکیل شده و می‌تواند روی پاسپورت و اسکناس قرار گیرد. این پتنت که در آن چند لایه نازک مختلف مورد استفاده قرار گرفته می‌تواند محصولی رقابت‌پذیر در بازار باشد.
پتنت شماره ۹۰۱۳۲۷۲ در USPTO مربوط به فناوری تابش پلاسمونیک است که قابلیت استفاده در اسناد و اوراق بهادار نظیر اسکناس را دارد.
این شرکت در حال کار روی فناوری دیگری است که نوعی تغییر رنگ در اثر چرخش محصول است. برای مثال با حرکت دادن محصول به زوایای مختلف رنگ محصول تغییر می‌کند. این شرکت با استفاده از فناوری KolourOptik™ خود امکان تولید رنگ‌های سفید و سیاهی را فراهم می‌کند که با فناوری‌های رایج قابل دست‌یابی نست.