میکروسکوپ نوری با قابلیت تصویربرداری سه بعدی از نانوساختارها

شرکت نانوترونیک ایمیجینگ (Nanotronic Imaging) موفق به ساخت میکروسکوپ نوری شده است که قادر به تصویربرداری از سطوح، در مقیاس مولکولی است. این میکروسکوپ مجهز به سیستمی است که تصاویر سه بعدی از نمونه تهیه می‌کند.

اگر شما بخواهید اجسام بسیار کوچک را مشاهده کنید، فناوری جدیدی به بازار عرضه شده است که می‌تواند یاری‌گر شما باشد. شرکت نانوترونیک ایمیجینگ (Nanotronic Imaging) اخیراً دستگاه جدیدی به نام nVisible را به بازار عرضه کرده است که به کاربر اجازه مشاهده سه بعدی از اجسام بسیار کوچک را می‌دهد. این دستگاه به صورت دیجیتال از نمونه تصویر تهیه می‌کند.
در این میکروسکوپ از سیستم چاپ سه بعدی nSpec استفاده می‌شود. این سیستم از نمونه‌های موجود روی سطح اسلاید، یک تصویر مجازی سه بعدی ایجاد می‌کند. عملکرد این دستگاه به این شکل است که پرتوهای بازگشتی از نمونه را از زوایای مختلف دریافت کرده و نقشه سه بعدی نمونه را تهیه می‌کند.
این سیستم تاکنون در تجهیزات شرکت‌های سامسونگ، گوگل و اکولوس استفاده شده است. این میکروسکوپ قادر است از نمونه‌ها با جزئیات مولکولی تصویربرداری کند.
ماتیو پوتمن، مدیرعامل شرکت نانوترونیک، می‌گوید: «زمانی که شما با استفاده از این میکروسکوپ دنیای میکرو و نانو را مشاهده می‌کنید، گویی در حال تماشای یک دنیای سه بعدی از سطح مولکول‌ها و بلور هستید که پستی و بلندی‌های موجود در سطح نمونه در مقیاس‌های بسیار کم قابل مشاهده است.»