تأسیس مرکزی برای تبدیل ایده به شرکت

مرکزی برای نوآوری و پیاده‌سازی ایده در حوزه فناوری‌ نانو تأسیس شده‌است که به دانشجویان و صاحبان ایده کمک می‌کند تا ایده خود را به محصول تجاری تبدیل کنند.

مرکز فناوری‌ نانو سینگ (Singh) بخش نوآوری و کارآفرینی خود را راه‌اندازی کرد. با افتتاح این مرکز، دانشجویان و اساتید قادر به استفاده از امکانات موجود در این مرکز برای توسعه کسب و کار خود خواهند بود.
دوگ یتز، مدیر بخش مشخصه‌یابی این مرکز، یک تور آشنایی با امکانات راه‌اندازی کرده و به معرفی توانمندی‌های این مرکز در این بخش پرداخته است.
افراد، گروه‌های کوچک و شرکت‌های نوپا که در کالیفرنیا یا حتی خارج از این ایالت باشند نیز می‌توانند ایده‌های خود را در مورد نانومواد یا نانوادوات به این مرکز ارائه دهند. درصورت تأیید ایده آنها، این مرکز بین صاحبان ایده بین ۵ هزار تا ۱۰ هزار دلار گرنت برای استفاده از تجهیزات و امکانات این مرکز خواهد داد. این رقم دقیقاً برابر با نیاز محقق برای پیاده سازی ایده‌اش است. این امکان نیز وجود دارد که فناوری به سرمایه گذاران خطرپذیر ارائه شود که این کار در سالن کنفرانس این مرکز انجام می شود.
مارک آلن از مدیران این مرکز می گوید: « فناوری نانو در حال نفوذ به محصولات واقعی است تا روی زندگی مردم تأثیر مستقیم بگذارد. من امیدوارم که یکی از شما حضار خدمات ما را در این مرکز تجربه کند و از کنار این کار، ایده چند میلیون دلاری خود را پیاده سازی کند.»
آلن خود نیز با تحقیق در حوزه فناوری نانو غریبه نیست. او در حوزه میکروالکترومکانیک فعالیت داشته و چند پتنت و شرکت انشعاب یافته از دانشگاه دارد. او در حوزه ساخت حسگرهای قابل کاشت در بدن برای رصد کارهای مغز و قلب فعالیت دارد.
این مرکز برای برای توسعه ایده‌ها، چیزی فراتر از دانشگاه، تأسیس شده است تا شرکت‌ها از دل این ایده‌ها بیرون بیایند. سال گذشته بنیاد ملی علوم امریکا، ۵ میلیون دلار به مرکز فناوری نانو میدآتلانتیک اعطاء کرد. با این حمایت مالی، تجهیزات گرانقیت نظیر میکروسکوپ و اتاق تمیز برای این مرکز تهیه شد. امکاناتی که شرکت‌های نوپا قادر به تهیه آن نیستند.