حمایت مالی برای توسعه فناوری و تولید انبوه نانوکاتد

شرکت نانووان‌متریالز برای توسعه فناوری تولید نانوکاتدهای مورد استفاده در باتری، موفق دریافت کمک مالی بلاعوض از دولت کانادا شده‌است. این شرکت قرار است با این حمایت مالی اقدام به بهبود فرآیند پتنت شده خود کند به‌گونه‌ای که بتوان از این فناوری برای تولید انب

شرکت نانووان‌متریالز (Nano One Materials) اعلام کرد که انجمن ملی تحقیقات ملی کانادا از این شرکت حمایت مالی کرده است. قرار است مبلغ ۲۲۲۸۷۵ دلار کمک بلاعوض از تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۶ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ به این شرکت به‌صورت بلاعوض داده شود.
بلوندال از مدیران این شرکت می‌گوید: « انجمن ملی تحقیقات کانادا حمایت قابل تقدیری از پروژه‌های قبلی داشته است. ما خوشحالیم که این حمایت مالی برای ساخت مواد مورد استفاده در کاتد از این شرکت انجام شده‌است. در واقع حمایت‌های قبلی این انجمن باعث شده تا نوآوری در این شرکت افزایش یافته و ما بتوانیم به مرحله جدیدی از توسعه برسیم. ما به زودی پتنت مربوط به این فناوری را ثبت کرده تا از مالکیت معنوی یافته‌های خود حفاظت کنیم.»
بلوندال می‌افزاید: « برای ساخت کاتدهای ولتاژ بالا نظیر آنچه که ما درصدد ساخت آن هستیم، نیاز به مواد خام ارزان قیمت است که این موضوع برای صنعت جذابیت زیادی دارد. از سوی دیگر این کاتدها که عمر طولانی و وزن کم دارند می‌توانند هزینه ساخت باتری‌ها را کاهش داده و همچنین ابعاد باتری‌ها را نیز کاهش دهند. در این پروژه ما فرآیند پتنت شده خود را بهینه‌سازی خواهیم کرد تا از آن بتوان برای تولید انبوه باتری استفاده کرد. هدف ما ارتقاء این فناوری به مرحله‌ای است که بتوان خط تولید باتری‌های مجهز به این کاتد را راه‌اندازی کرد.»
نانووان در این پروژه فرآیند پتنت شده خود را بهبود می‌دهد تا نانوساختارهایی با کارایی بالا برای تولید مواد عاری از کبالت تولید شود و از آن برای ساخت کاتد ولتاژ بالا به منظور استفاده در باتری‌ها بهره‌برداری کرد. نتایج آزمون‌های انجام شده نشان می‌دهد که این ماده دوام و رسانایی بالاتری نسبت به مواد رایج در بازار دارد. این کاتدها می‌توانند ظرفیت سل‌ها را افزایش داده و ایمنی آنها را بهبود دهند. در نهایت باتری‌های تولید شده با این نانوکاتدها می‌تواند دانسیته انرژی و توان بالاتری تولید کنند.
نانووان یک شرکت کانادایی در حوزه تولید مواد مورد استفاده در بخش ذخیره انرژی است.