حمایت مالی برای تولید شیشه‌های تقویت شده با گرافن

شرکت لایتپث تکنولوژیز موفق به دریافت حمایت مالی از بنیاد ملی علم آمریکا برای انجام پروژه در حوزه ساخت قطعات اپتیک پیشرفته شده‌است. در این پروژه قرار است از پوشش‌های گرافنی برای بهبود عملکرد شیشه‌ها استفاده شود.

لایتپث تکنولوژیز (LightPath Technologies) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه توزیع قطعات نوری و مادون قرمز است. این شرکت به تازگی موفق به دریافت جایزه ۲۰۰ هزار دلاری از بنیاد ملی علوم برای فاز دوم پروژه‌ای موسوم به Carbide bonded graphene coating for enhanced glass molding شده‌است. این جایزه به تحقیقات خلاقانه و نوآورانه کسب‌وکارهای کوچک داده می‌شود.
لایتپث یکی از زیرمجموعه‌های شرکت نانومتریال اینوویشن (NIL) است که از دانشگاه اوهایو انشعاب یافته است.
گرافن ماده‌ای با خواص جالب توجه است که اخیراً کاربردهای زیادی در صنعت پیدا کرده است. هدایت الکتریکی، گرمایی و استحکام گرافن بسیار جالب توجه است. هر چند این ماده پتانسیل‌های بالایی دارد، اما هنوز استفاده تجاری‌ از آن به دلیل فقدان روش‌های تولید انبوه مناسب با محدودیت روبرو است.
اخیراً محققان شرکت NIL و دانشگاه اوهایو موفق به ارائه روشی برای لایه‌نشانی فیلم‌های حاوی گرافن شده‌اند که می‌توان با استفاده از آن بر چالش‌های موجود در این حوزه غلبه کرد.
در طول فاز اول این پروژه، محققان شرکت NIL نشان دادند که می‌توان از این روش برای تولید گرافنی با خواص نوری مناسب استفاده کرد. بعد از این دستاورد از شرکت لایتپث به عنوان همکاری صنعتی دعوت به عمل آمد تا روی این برنامه تحقیقاتی مشارکت کند. هدف از این کار استفاده از تجارب لایتپث در بخش قالب‌سازی برای قطعات نوری بود تا از این پوشش برای تولید محصولات مختلف استفاده شود.
مسئولان این پروژه انتظار دارند تا این همکاری مشترک به بهبود کیفیت قالب‌ها ختم شود، به طوری که طول عمر آن‌ها و همچنین کارایی محصول نهایی افزایش یابد. با این کار هزینه تولید اپتیک‌های نوری و مادون قرمز کاهش می‌یابد. این پروژه به دنبال ساخت قالب‌های لنز منفرد و چندگانه است. از این قطعات می‌توان در ساخت محصولات نظامی، خودروسازی، پزشکی و ایمنی استفاده کرد.
لایتپث تکنولوژیز یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش فتونیک و اپتیک است که محصولاتی برای صنایعی نظیر مخابرات و پزشکی تولید می‌کند.