تولید صنعتی نانوپلاکت‌های گرافیتی به‌عنوان محصول جانبی

یک شرکت کانادایی فعال در حوزه تولید گرافیت موفق به تولید نانوپلاکت‌های گرافیتی شده‌است. این ماده قابلیت استفاده در حوزه‌هایی مشابه گرافن را داراست.

تروی گرنت، مدیرعامل شرکت الکورا ادونسد متریالز (Elcora Advanced Materials)، اعلام کرد که شرکت گرافن (Graphene Corp) از زیرمجموعه‌های الکورا، موفق به تولید نانوپلاکت‌های گرافیتی شده‌است.
این شرکت کانادایی نانوپلاکت‌های گرافیتی خود را به ابعاد ۱۰۰ نانومتر تا ۵ میکرو تولید کرده است که می‌تواند کاربردهای مشابه با گرافن داشته باشد، به طوری که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان پرکننده در لاستیک و پلاستیک استفاده کرد و در نهایت استحکام و رسانایی محصولات را افزایش داد. همچنین می‌توان ضریب انتقال حرارت را در برخی کامپوزیت‌ها توسط این نانوپلاکت‌های گرافیتی افزایش داد.
این نانوپلاکت‌های گرافیتی در واقع محصول جانبی خط تولید گرافن این شرکت هستند؛ ماده‌ای که در حال حاضر با قیمت یک تا ۵۰ دلار در هر گرم (بسته به کیفیت آن) به فروش می‌رسد. تولید نانوپلاکت‌ها در این شرکت قابلیت تولید انبوه دارد.
تروی گرنت می‌گوید: «این کار یک گام رو به جلو در مسیر اهداف الکورا است. ما به دنبال تولید محصولات گرافیتی با ارزش افزوده بیشتر هستیم تا از آن در بازارهای مشابه گرافن استفاده کنیم.»
الکورا در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد تا در حوزه تولید گرافیت فعالیت کند و سپس شرکت گرافن را تأسیس کرد تا با کار روی گرافیت، گرافن تولید کند. در نهایت این شرکت موفق به تولید گرافن و گرافیت با کیفیت بالا شد. الکورا یک قرارداد همکاری با معادن راگدارا و سریلانکا منعقد کرده تا گرافیت استخراج شده را از آن‌ها خریداری کند. این شرکت روی توسعه فرآیندهای ارزان قیمت برای تولید گرافیت و گرافن با کیفیت بالا کار می‌کند.