استفاده از حسگرهای گرمایی در سامانه‌های هوایی بدون سرنشین

یکی از شرکت‌های تولیدکننده حسگر، برای تقویت خود در بخش فناوری‌نانو، اقدام به خرید شرکتی فعال در بخش سامانه‌های هوایی بدون سرنشین مبتنی بر فناوری‌ نانو کرده است. ترکیب فناوری دو شرکت می‌تواند منجر به تولید محصولات جدید شود.

شرکت فلیر سیستمز (FLIR Systems) در حوزه ساخت حسگرها فعالیت دارد. این شرکت برای تقویت ظرفیت خود در بخش فناوری‌ نانو اقدام به خرید شرکت پروکس داینامیکس کرده است. پروکس سازنده سامانه‌های هوایی بدون سرنشین (UAS) در کلاس نانو است که محصولاتی برای بخش نظامی، دیدبانی و امنیتی تولید می‌کند.
پروکس داینامیکس یک شرکت نروژی است که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد تا به تولید فناوری‌ نانوهلیکوپتر بپردازد. این شرکت در بخش تولید و توزیع حسگرهای هوایی تخصص دارد.
سامانه PRS شرکت پروکس دارای حسگری است که قابلیت کنترل با دست را دارد و ابعاد آن در حدی است که می‌تواند در جیب جای بگیرد. این سامانه به راحتی قابل استفاده توسط سربازان در میدان نبرد بوده تا اطلاعات خود را با استفاده از این سامانه جابه‌جا کنند. همچنین سربازان قادراند درباره برنامه یک ماموریت یا اطلاعات از وضعیتی ویژه به دیگران اطلاعات دهند.
براساس اطلاعات شرکت فلیر این هلیکوپتر که Black Hornet نام دارد، سبک‌ترین و ایمن‌ترین پرنده موجود در بازار است که می‌تواند در خدمت بخش دفاعی و امنیتی باشد و در عملیات‌های ویژه مورد استفاده قرار گیرد. این هلیکوپتر کمتر از یک اونس وزن ارد و قادر است یک مایل را در مدت ۲۵ دقیقه پرواز کند.
فلیر قصد دارد تا با این سرمایه‌گذاری روی بهینه‌سازی پلتفورم PRS کار کند تا ضمن بهبود عملکرد، هزینه‌ها کاهش یافته و انعطاف‌پذیری آن بالاتر رود.
شرکت پروکس از تعامل با شرکت فلیر بهره خواهد برد که در این میان حسگر گرمایی این شرکت می‌تواند کمک شایانی به PRS کند. همچنین شهرت شرکت فلیر، توانمندی آن در توزیع و زیرساخت‌های آن می‌تواند به شرکت پروکس کمک کند.
اندی تیش، مدیرعامل شرکت فلیر، می‌گوید: «خرید این شرکت می‌تواند توانمندی ما را در بخش سامانه‌های هوایی بدون سرنشین بهبود دهد. پروکس دارای تیم تحقیقاتی است که راهکارهای خوبی برای توسعه این فناوری ارائه کرده و در صورت ترکیب شدن با فناوری حسگری ما می‌توان محصولات جدیدی به بازار عرضه کرد.»