خرید شرکت برای توسعه محصولات در بخش مشخصه‌یابی

شرکت بروکر با خرید یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات نانومکانیکی، قصد دارد دامنه خدمات و محصولات خود را گسترش دهد.

شرکت بروکر (Bruker) اقدام به خرید شرکت هیزیترون (Hysitron) کرده است. هیزیترون در بخش توسعه و تولید تجهیزات نانومکانیکی فعالیت دارد. بروکر قصد دارد تا ابزار آزمایش نانومکانیکی هیزیترون را به لیست ادوات خود اضافه کند. این شرکت دستگاه‌های مختلفی نظیر AFM، پروفایل‌متر سطح، اصطکاک‌سنج و سامانه‌های آزمون مکانیکی دارد. خرید هیزیترون می‌تواند موقعیت بروکر را در بازار تحقیقات نانومواد تقویت کند. هیزیترون در سال ۲۰۱۶ درآمد ۲۰ میلیون دلاری به دست آورده است. جزئیات این تراکنش هنوز فاش نشده است.
شرکت هیزیترون از سال ۱۹۹۲ روی ساخت ابزار تعیین مشخصات خواص مکانیکی در مقیاس نانومتری فعالیت دارد. نانوابزار این شرکت توسط مراکز صنعتی و دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر نانو و میکرودندانه‌گذاری، دستگاه هیزیترون دارای قابلیت اصطکاک‌سنجی، نقشه‌برداری مودولوس، آنالیز مکانیکی دینامیکی و آزمون نانومکانیکی در TEM و SEM است.
مارک مونچ از مدیران شرکت بروکر می‌گوید: «هیزیترون یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تجهیزات نانومکانیکی است. ما به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش میکروسکوپ نیروی اتمی، قصد داریم تا کاربردهای ارزشمندی برای تجهیزات خود با کمک دستگاه‌های هیزیترون پیدا کنیم. این ادغام فناوری به ابزار مشخصه‌یابی ما در بخش نانومقیاس کمک می‌کند. محصول هیزیتورن مکمل تجهیزات آزمایش اصطکاک و آزمون مکانیکی میکرومقیاس ما است و طیف خدمات ما را در بازار کامل می‌کند.»
توماس ویروبک از بنیان‌گذاران شرکت هیزیترون می‌گوید: «ما با ساخت تجهیزاتی در بخش فناوری نانودندانه‌گذاری و جابه‌جا کردن مرزهای این فناوری، موفق به کسب شهرت در این حوزه شده‌ایم. ما به دنبال افزایش قدرت و توانمندی خود در سطح جهانی هستیم تا قابلیت‌های خود را به حداکثر مقدار خود برسانیم. بروکر سابقه طولانی در این حوزه دارد و ما از این که بتوانیم با کمک این شرکت قابلیت‌های خود را توسعه بدهیم خوشحالیم.»
بروکر با بیش از ۵۰ سال سابقه، تجهیزات مختلفی در بخش علوم زنده دارد. این شرکت تعامل نزدیکی با مشتریان خود داشته و با ارائه خلاقیت و نوآوری اقدام به تأمین نیاز مشتریان خود کرده است.