عرضه تلویزیون ۴K با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی

شرکت چینی هایسنس تلویزیون جدید خود که با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی ساخته شده، را به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت بعد از خرید نام تجاری شارپ و استفاده از نام تجاری این شرکت، قصد دارد حضور پررنگ‌تری در بازار داشته باشد.

شرکت هایسنس (Hisense) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون در چین است که به همراه شرکت تی‌سی‌ال (TCL) در حال رشد در بازار آمریکای شمالی است. هایسنس مدل‌های جدیدی از محصولات خود را به بازار عرضه کرده است که در آنها از نقاط کوانتومی، فناوری Dolby Vision و رابط Roku استفاده شده است. این شرکت برای تابستان سال جاری به دنبال ارائه تلویزین ۱۰۰ اینچی به قیمت ۱۳۰۰۰ دلار است.
هایسنس این فناوری جدید در تولید تلویزیون‌ها را در حالی به کار می‌گیرد که احتیاط و محافظه کاری در سیاست توسعه فناوری این شرکت نسبت به دیگر رقبا دیده می‌شود. برای مثال، مدل R8 که فناوری Dolby Vision را داراست و مدل‌های H10 و P9500 که از فناوری‌ نقاط کوانتومی برخوردار است، زمانی به بازار عرضه خواهد شد که یک سال است رقبا این فناوری‌ها را به بازار وارد کرده‌اند. تنها گذشت زمان است که می‌تواند نشان دهد فناوری مورد استفاده در تلویزیون پرچم‌دار هایسنس، یعنی مدل H10D، می‌تواند بر رقبا غلبه کند یا خیر، در حالی که رقبایی نظیر سونی و سامسونگ در این حوزه محصولات قدرتمندی دارند.
در حال حاضر شرکت هایسنس در مسیر صحیحی قرار دارد به ویژه با محصولات Sharp خود که وارد بازار کرده است. این شرکت نام تجاری شارپ را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد تا تلویزیون‌های خود را با استفاده از این نام تجاری و بهره‌گیری از فناوری این شرکت تولید کند. هایسنس روی کارخانه این شرکت در مکزیک سرمایه‌گذاری کرده تا نام تجاری شارپ را از نو اعتبار ببخشد.
مسئولان شرکت هایسنس امیدوارند که با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی بتوانند بهبود چشمگیری در تلویزیون‌های خود ایجاد کنند.