استفاده از فناوری‌ نانو برای حفظ حالت طبیعی منسوجات پشمی

یکی از نام‌های تجاری معروف دنیای مد در ایتالیا پروژه‌ای برای استفاده از فناوری‌ نانو در تولید منسوجات پشمی پیاده‌سازی کرده است. قرار است از این فناوری برای تولید لباس‌های پشمی با کارایی و زیبایی بیشتر استفاده شود.

الساندرو سارتوری، مدیر گروه ارمنجیلدو زگنا (Ermenegildo Zegna)، جزئیاتی درباره پروژه جدید نساجی این گروه صنعتی ارائه کرد. در این پروژه قرار است از فناوری‌ نانو برای حذف خطوط چین از پشم، برای همیشه، استفاده شود.
این گروه قصد دارد تا با ترکیب مد و فناوری، اقدام به ارائه الیاف پشمی کند که در برابر خط افتادن مقاوم است. این بدان معناست که قرار است منسوجاتی ساخته شود که درصورت شستشو در ماشین لباس‌شویی می‌تواند از نمدی شدن جلوگیری کرده و ویژگی‌های نمنمایی (Hygroscopic) طبیعی خود را حفظ کند.
این گروه صنعتی توسعه نسل جدیدی از پارچه را با استفاده از فناوری‌ نانو آغاز کرده است. این کار در میلان ایتالیا انجام می‌شود. سارتوری می‌گوید که برنامه این شرکت استفاده از این مواد برای تولید لباس‌های ورزشی است.
زگنا (Zegna) خانه مد لوکس ایتالیا است که توسط ارمنجیلدو زگنا در سال ۱۹۱۰ تأسیس شد. زگنا یکی از معروف‌ترین نام‌های تجاری در جهان است. این نام تجاری از سال ۱۹۱۰ در اختیار این خانواده بوده و در حال حاضر نسل چهارم از خاندان زگنا در حال اداره این شرکت هستند.