فروش سهام یک شرکت برای تامین هزینه توسعه نانوابرخازن

شرکت نوپای زاپگو که در حوزه تولید نانوابرخازن فعالیت دارد، اقدام به فروش سهام خود برای جمع‌آوری بودجه لازم به‌منظور توسعه ابرخازن‌های مبتنی بر نانولوله‌کربنی و گرافن کرده است.

زاپگو (Zap&Go) یک شرکت انگلیسی در حوزه ساخت ابرخازن‌های حاوی نانولوله‌کربنی و گرافن است. این شرکت اخیراً کمپینی برای جمع‌آوری ۲ میلیون پوند حمایت مالی راه‌اندازی کرده است. در این کمپین در قبال پرداخت حمایت مالی، سهام شرکت واگذار می‌شود.
کمینه مقدار سرمایه‌گذاری، ۱۰ هزار پوند است که زاپگو قصد دارد با این کمپین سرمایه‌گذارهای جهانی را به سوی خود جلب کند. البته شرکت‌های سرمایه‌گذاری از نظر مالیاتی توسط طرح سرمایه‌گذاری کارآفرین (EIS) بررسی می‌شوند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید نسبت به خطر سرمایه‌گذاری روی یک شرکت نوپا مطلع باشند.
شرکت زاپگو چندی پیش اعلام کرد که حمایت مالی ۱٫۶ میلیون دلاری از اتحادیه اروپا دریافت کرده است تا با استفاده از آن نمونه اولیه ابزارهای بدون سیم (تمیزکننده خلاء و دریل) حاوی نانوابرخازن تولید شود. این شرکت می‌گوید که برای همکاری مشترک برای توسعه این فناوری درخواست‌هایی دریافت کرده است. شرکت رازور اسکوتر یکی از شرکت‌هایی است که از نانوابرخازن این شرکت استفاده خواهد کرد. رازور اسکوتر تا پایان سال ۲۰۱۷ از این ابرخازن‌ها استفاده خواهد کرد.
بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که استفاده از نانولوله کربنی و گرافن در ذخیره‌سازی انرژی، مواد پخش کننده گرما، باتری‌های یون لیتیم به رشد قابل توجهی رسیده است. طی سال‌های آتی، پیل‌های خورشیدی و ابرخازن‌ها نیز از این ماده بهره‌مند خواهند شد. تقاضا برای محصولات گرافنی و نانولوله‌کربنی سفارشی طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت. تولیدکنندگان گرافن با سازندگان محصول همکاری نزدیکی خواهند داشت تا کاربردهای ویژه‌ای برای گرافن به‌دست آید. قیمت مواد گرافنی نظیر فیلم‌ها و نانوپلاکت‌های گرافنی رو به کاهش است و این روند در سال ۲۰۱۷ ادامه خواهد یافت. البته تنها استثنا، مربوط به فیلم‌های گرافنی با ابعاد بزرگ می‌شود که به دلیل نرخ پایین تولید همچنان با محدودیت تولید روبرو است.