حضور ۶+۹ شرکت ایرانی در نمایشگاه CHInano2017

پانزده شرکت ایرانی با شرکت در نمایشگاه چاینانو ۲۰۱۷ (CHInano2017) جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌ی فناوری نانو را معرفی می‌کنند. نمایشگاه چاینانو ۲۰۱۷ از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۷ اکتبر در شهر سوژو چین برگزار می‌گردد.

نمایشگاه چاینانو ۲۰۱۷ (CHInano2017) در حالی در شهر سوژو چین برگزار می شود که ۱۵ شرکت نانویی ایرانی در آن حضور فعال دارند. شش شرکت نانویی به نام‌های پوشش‌های نانوساختار، امین آسیا فناوری پارس، تک‌فام‌سازان طیف نور، رنگین نانونهال، نانوسیستم پارس و نانوماد پارس در نمایشگاه مستقر هستند و نه شرکت آریا پلیمر پیشگام، کیتوتک، اکسیرنانو سینا، هاینو، پارساپلیمر شریف، سوین پلاسما، توانا، فناوری مافوق صوت و فناوران نانومقیاس نیز به معرفی محصولات خود به شرکت‌های دیگر و بازدیدکنندگان می‌پردازند. شرکت‌های مذکور در زمینه‌های تولید نانومواد، تولید تجهیزات مرتبط با فناوری نانو، تولید منسوجات نانویی، تولید نانودارو‌ها و همچنین تولید پلیمرهای نانویی فعالیت دارند.
چاینانو نخستین و بزرگ‌ترین رویداد سالانه فناوری نانو در کشور چین است. این رویداد متشکل از چهار بخش اصلی شامل اجلاس سران، فناوری (کارگاه)، نمایشگاه و سرمایه‌گذاری است و بر حوزه‌هایی از قبیل تولید نانومواد، انرژی و فناوری پاک، نانوفناوری زیستی و نانومواد جدید متمرکز شده است. هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد یک بستر بین‌المللی برای گسترش همکاری‌ها و مبادلات مرتبط با فناوری نانو است.
کنفرانس و نمایشگاه چاینانو در حالی امسال هفتمین دوره‌ی خود را تجربه می‌کند که به تأثیرگذارترین و پرمخاطب‌ترین رویداد کسب‌وکار در حوزه‌ی فناوری نانو در کشور چین تبدیل شده است. این نمایشگاه توجه بیش از ۹۰۰۰ بازدیدکننده، ۷ انجمن فناوری نانو، ۲۵ نهاد تخصصی و بیش از ۱۰۰۰ شرکت نانویی را جذب کرده است. با توجه به تأسیس چهار دفتر برای تجاری‌سازی و عرضه محصولات دانش‌بنیان نانویی در کشور چین، حضور پانزده شرکت نانویی ایرانی در این نمایشگاه می‌تواند سکوی پرتابی برای افزایش صادرات محصولات نانویی ایرانی باشد و همچنین موجب ارتقای همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌ی فناوری نانو خواهد شد.
لازم به یادآوری است، نمایشگاه چاینانو۲۰۱۷، از ۲۵ الی ۲۷ اکتبر در شهر سوژو چین برگزار می‌گردد و میزبان فعالان، علاقه‌مندان و صنعتگران حوزه‌ی نانوفناوری است.