خریداری شرکت صاحب فناوری‌ نقاط کوانتومی توسط اپل

اپل شرکت اینویسیج را خریداری کرد. اینویسیج فناوری موسوم به کوانتوم‌فیلم دارد که در آن از نقاط کوانتومی برای افزایش حساسیت و کیفیت تصویربرداری استفاده شده است. هنوز مشخص نیست که اپل این فناوری را چگونه در محصولات خود به کار خواهد گرفت.

اپل اقدام به خرید شرکت اینویسیج تکنولوژیز (InVisage Technologies) کرد. این استارت‌آپ به دنبال توسعه فناوری تصویربرداری است که از آن می‌توان در تلفن‌های همراه استفاده کرد.
سخنگوی اپل در گزارشی اعلام کرد: «اپل هر از گاهی اقدام به خرید شرکت‌های کوچک فناور می‌کند و معمولاً درباره هدف و برنامه خود از این خریدها سخنی نمی‌گوید.»
در این خرید، اپل تعدادی از نیروی انسانی شرکت اینویسیج را نیز به استخدام خود درآورده است. البته شرکت اینویسیج بخشی از اطلاعات سایت خود را که مربوط به کارمندان پیشین این شرکت است را پاک کرده و شبکه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌های ارتباطی این شرکت از اواخر نوامبر به سکوت خبری فرو رفته‌اند.
اینویسیج در سال ۲۰۰۶ تأسیس و موفق به جلب حمایت مالی ۹۸ میلیون دلاری از سوی سرمایه‌گذاران مختلف از جمله InterWest Partners, Nokia Growth Partners, Intel Capital, CRV, GGV Capital شد.
یکی از مهمترین فناوری‌های این شرکت، QuantumFilm است که در آن فناوری نرم‌افزاری با علم مواد ترکیب شده و فناوری تصویربرداری کوچکتری به‌دست آمده است که کیفیت بالاتری نسبت به تمام سامانه‌های تصویربرداری فعلی دارد.
کوانتوم‌فیلم در واقع یک لایه حساس به نور است که در آن نوع جدیدی از جاذب نور استفاده شده که توسط محققان این شرکت ابداع شده است. در کوانتوم‌فیلم از نقاط کوانتومی استفاده شده است. این نقاط در واقع نانوذراتی هستند که به صورت شبکه‌ای در آمده‌اند. این نقاط همانند رنگ روی سطح جامد قرار گرفته و آن را پوشش می‌دهند.
کوانتوم‌فیلم ده برابر نازک‌تر از سیلیکون بوده و به همان اندازه نور جذب می‌کند. این لایه قادر است تمام طیف نور را جذب کند. بنابراین با استفاده از این فناوری می‌توان با کارایی بالاتر فرآیند تصویربرداری را انجام داد.
البته باید منتظر ماند تا مشخص شود اپل چگونه از این فناوری استفاده خواهد کرد. این فناوری را می‌توان در اینترنت اشیاء نیز به کار برد.