استفاده از حمایت مالی دولتی برای رقابت‌پذیر کردن صنعت پلاستیک

شرکت کانادایی زنیاتا ونچرز (Zenyatta Ventures) با استفاده از بودجه دولتی، همکاری مشترکی با دانشگاه وسترن آغاز کرده تا روی تقویت پلاستیک‌ها با استفاده از گرافن کار کنند. هدف از این پروژه افزایش رقابت‌پذیری صنایع پلاستیک و پلیمر کاناداست.

شرکت زنیاتا ونچرز (Zenyatta Ventures) اعلام کرد که همکاری مشترکی با تاکاشی کوبوکی از دانشگاه وسترن آغاز کرده است. هدف از این همکاری توسعه پلاستیک‌های پیشرفته با استفاده از مواد گرافنی و اکسید گرافن شرکت زنیاتا است. این گرافن و اکسید گرافن از گرافیت استخراج شده از معدن آلبانی تولید شده است.
شرکت‌های فعال در حوزه خودروسازی، ساختمان و هوافضا به دنبال استفاده از مواد کامپوزیت پلیمری هستند؛ موادی که در اثر افزودن ترکیبات مختلف، خواص گرمایی، الکتریکی و استحکامی آن‌ها بهبود یافته است.
زنیاتا پیش‌ از این اعلام کرده بود که موفق به تولید گرافن با خلوص بالا شده تا از آن برای بهبود مقاومت کششی و فشاری کامپوزیت‌ها استفاده کند. در این پروژه جدید، زنیاتا اقدام به توسعه کسب و کار خود کرده و به‌ دنبال استفاده از گرافن در بازار کامپوزیت‌های پلیمری است. این شرکت اعلام کرد که از طریق فرآیند اولتراسونیک موفق به تولید گرافن یک تا چهار لایه شده است که به‌صورت یکنواخت در کامپوزیت لاستیکی و بتن پخش شده و موجب بهبود عملکرد آن می‌شود.
این پروژه مشترک میان دانشگاه وسترن و شرکت زنیاتا با حمایت مالی انجمن تحقیقات مهندسی و علوم طبیعی انجام شده است. این بودجه به‌منظور تحقیقات در حوزه نانومواد پیشرفته به دانشگاه وسترن اعطا شده است. این پروژه فرصت بسیار مهمی در صنعت تولید کامپوزیت و پلاستیک بوده تا از گرافن باکیفیت بالای تولید شده برای تقویت ساختار محصولات کامپوزیتی و پلاستیک استفاده شود. صنایع منطقه اونتاریو شمالی به دنبال تولید محصولات سبک‌تر و پایدارتر هستند که نتایج این پروژه می‌تواند به رقابت‌پذیری بیشتر این صنایع کمک کند.
زنیاتا یکی از شرکت‌های بزرگ و منحصر به فرد در ایالت اونتاریو کانادا است که وظیفه استخراج گرافیت از معدن آلبانی را به‌عهده دارد. حمایت مالی دولتی از این پروژه موجب می‌شود تا شرکت زنیاتا بتواند محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تولید کرده و فرصت‌های کسب و کار بهتری در منطقه اونتاریو ایجاد کند.