سرمایه‌گذاری دو شرکت برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات فناوری‌ نانو

دو شرکت داروسازی برای توسعه‌ی داروهای و ارائه‌ی روش‌های فرمولاسیون جدید، یک مرکز تحقیقاتی در برزیل راه‌اندازی کرده‌اند. این مرکز تحقیقاتی به‌صورت ویژه روی استفاده از فناوری‌ نانو تمرکز دارد.

شرکت داروسازی فرینگ فارماکیوتیکالز (Ferring Pharmaceuticals) و شرکت اچ لابراتوریز فارماکیوتیکالز (Aché Laboratórios Farmacêuticos) اعلام کردند که قصد راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی فناوری‌ نانو را در برزیل دارند.
این مرکز تحقیقاتی به‌صورت ویژه روی تحقیق و توسعه در بخش فناوری‌ نانو تمرکز خواهد داشت. راه‌اندازی این مرکز اولین فاز از یک همکاری دراز مدت برای بهینه‌سازی روش‌های درمانی و توسعه‌ی روش‌های رهاسازی هوشمند و در نهایت تولید محصولات جدید است.
این مرکز که به NILE شهرت دارد، برای توسعه‌ی سامانه‌های رهاساز دارو، تولید ادوات جدید، ارائه فرمولاسیون‌های جدید برای ترکیبات دارویی با قابلیت انحلال کم راه‌اندازی می‌شود. برای مثال، اگر دارویی در حال حاضر به‌صورت تزریقی توسط بیمار استفاده می‌شود، با فرمولاسیون جدید می‌توان آن را به‌صورت خوراکی استفاده کرد.
محققان در این مرکز تحقیقاتی روی بهبود فعالیت زیستی، کارایی و ایمنی داروهای خوراکی با استفاده از فناوری‌ نانو کار می‌کنند و همچنین به‌دنبال کاهش سمیت و عوارض جانبی داروها هستند.
پروژه‌های اولیه‌ی این مرکز تحقیقاتی روی بهره‌برداری از نقاط قوت این دو شرکت تمرکز خواهد داشت. فرینگ تجارب و تخصص خود در بخش پپتیدها و پروتئین‌ها را به‌منظور استفاده در بخش سلامت و داروهای مرتبط با زنان، ارولوژی و بیماری‌های گوارشی در این مرکز تحقیقاتی به‌کار خواهد برد. شرکت آچ نیز تجارب خود را در توسعه‌ی روش‌های درمان جدید به اشتراک خواهد گذاشت.
آلن هریس، از مدیران بخش تحقیق و توسعه شرکت فرینگ می‌گوید: «استفاده از فناوری‌ نانو برای مدیریت داروهای خوراکی مبتنی بر پپتید و پروتئین، می‌تواند گام مهمی در رهاسازی داروها باشد. فعالیت‌های پیشرو شرکت فرینگ در بخش سلامت زنان می‌تواند به تولید نسل جدیدی از داروها ختم شود.»
استفان ساوریو از مدیران بخش نوآوری شرکت آچ می‌گوید: «در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در برزیل انجام شده تا از پتانسیل‌های فناوری‌ نانو استفاده شود. این فناوری پتانسیل بالایی برای رفع چالش‌های موجود در مسیر توسعه‌ی داروها دارد.»
پیش‌بینی می‌شود که NILE یکی از مراکز مهم جهانی در کشف داروهای جدید باشد.