تولید نانوالکترودی برای ارتقای کارایی تبدیل انرژی خورشید

سورون تکنولوژی (Surwon Technology) در بخش تحقیق و توسعه خود موفق به تولید نانوالکترودهایی شده که با استفاده از آن می‌توان بهره‌ی تولید الکتریسیته در پیل‌های خورشیدی را افزایش داد.

سورون تکنولوژی (Surwon Technology) از آخرین دستاوردهای تحقیق و توسعه‌ای خود پرده برداشت و اعلام کرد که نتایج جالب توجهی در بخش پیل خورشیدی به‌دست آورده است. این شرکت نانوالکترودهایی ساخته که با استفاده از آن می‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی پیل‌های خورشیدی را بهبود داد. این نانوالکترودها موجب غلبه بر برخی از چالش‌ها و محدودیت‌های موجود در این صنعت می‌شود.
در طول چند دهه‌ی گذشته تحقیقات بسیاری در بخش تولید الکتریسیته از نور خورشید انجام شده‌است. ماحصل این تحقیقات، بهبودهایی است که در سامانه‌های خورشیدی انجام شده، اما هنوز محدودیت‌های زیادی باقی مانده است که برای تجاری‌سازی این پیل‌ها لازم است از پیش رو برداشته شوند.
شرکت سورون برای رفع برخی از این مشکلات، اقدام به استفاده از گرافن برای ساخت الکترود کرده است. گروه تحقیقات و توسعه این شرکت توانست با نانومهندسی ظرفیت ذخیره‌سازی را افزایش دهد.
یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: «تحقیقات زیادی در بخش گرافن انجام می‌شود که این یافته‌ها نشان می‌دهد که این ماده فرصت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند. استفاده از گرافن می‌تواند کاربردهای مختلفی به دنبال داشته و در نهایت دستاوردهایی به‌دست آید که پیش از این سابقه نداشته است. ما با استفاده از فرآیند لایه‌لایه کردن، موفق به طراحی و ساخت الکترودهای جدیدی شدیم که مساحت سطحی بالایی داشته و می‌تواند کارایی ادوات ذخیره‌ی انرژی را بهبود دهد. افزایش ظرفیت این الکترودها در کنار بهره‌برداری از فناوری‌های ابرخازن موجب شده تا رسانایی در نسل جدید ادوات تولید انرژی بهبود یافته و ظرفیت ذخیره‌سازی و رهاسازی انرژی نیز ارتقاء یابد.»
نتایج این یافته‌ها در بخش ذخیره‌سازی و تبدیل انرژی موجب می‌شود تا صنعت تولید انرژی خورشیدی با رشد و توسعه‌ی قابل توجهی همراه شود و در نهایت با هزینه کمتر انرژی الکتریسیته از تابش خورشید به‌دست آید.