۷۰ میلیون دلار حمایت مالی برای توسعه نسل جدید باتری‌ها

سیلا نانوتکنولوژیز برای توسعه نسل جدید مواد آند باتری یون لیتیم، ۷۰ میلیون دلار حمایت از چند شرکت مختلف دریافت کرد. این شرکت قصد دارد تا چرخه عمر و دانسیته باتری‌ها را با استفاده از فناوری‌نانو بهبود دهد.

سیلا نانوتکنولوژیز (Sila Nanotechnologies) در بخش تولید مواد آند سیلیکونی برای ساخت باتری فعالیت دارد. این شرکت به دنبال ساخت الکترودهای سیلیکونی برای جایگزینی الکترودهای گرافیتی بوده و اخیرا نیز همکاری مشترکی را با شرکت بی ام‌دبلیو آغاز کرده است.

سیلا نانوتکنولوژیز اعلام کرد که مبلغ ۷۰ میلیون دلار بودجه برای توسعه نسل جدید الکترودهای باتری به‌دست آورده است.

شرکت‌های ساترهیل‌ونچرز، نیکست۴۷ و آمپرکس‌تکنولوژی از جمله شرکت‌های تامین‌کننده این بودجه هستند. سیلا نانوتکنولوژیز تا کنون ۱۲۵ میلیون دلار از سال ۲۰۱۱ حمایت مالی جمع‌آوری کرده و امیدوار است که با این بودجه‌ها دانسیته باتری‌های یون لیتیم را افزایش دهد.

مایک اسپیسر از مدیران شرکت ساترهیل‌ونچرز می‌گوید: «برای تامین نیاز آتی صنایع، سیلا نانوتکنولوژیز دریافته است که باید فناوری باتری‌های قابل شارژ یون لیتیم بهبود یابد. این شرکت روی توسعه و تجاری‌سازی نسل جدید مواد مورد استفاده در باتری کار می‌کند. اولین محصول آنها مواد آندی مبتنی بر سیلیکون است که جایگزین گرافیت رایج می‌شود. این فناوری مقرون به صرفه بوده و قابلیت استفاده در فرایندهای تولید رایج را دارد. با استفاده از این مواد، طول عمر باتری افزایش یافته، تورم آن به حداقل رسیده و دانسیته انرژی بالا می‌رود.»

ریلندر پارنتر از شرکت نکست۴۷ می‌گوید: «تغییر در شیمی باتری در حال انجام بوده و شرکت سیلا نانوتکنولوژیز قصد دارد نسل جدید این باتری‌ها را به بازار عرضه کند. این شرکت برای این کار مشکلات متعددی را پشت سر گذاشته و در حال تجاری‌سازی و تولید انبوه این فناوری است. بهبود در باتری‌ها می‌تواند چشم‌انداز محصولاتی نظیر تلفن همراه و خودرو را تغییر دهد.»

باتری به‌عنوان یکی از اجزاء مهم بسیاری از ادوات همراه است اما در حال حاضر محدودیت‌هایی در مسیر توسعه باتری‌ها وجود دارد. بهبود بیشتر در فناوری‌های مربوط به اینترنت اشیاء مستلزم توسعه بهتر باتری‌ها و بهبود در دانسیته انرژی و چرخه عمر آنها است.