بطری روغن با خاصیت جذب پرتو فرابنفش تولید می‌شود

با انعقاد قراردادی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال، با استفاده از مستربچ‌های نانویی، خاصیت جاذب پرتو فرابنفش در بطری روغن‌های برند نینا ایجاد خواهد شد.

شرکت پارسا پلیمر شریف مستربچ نانویی تولید کرده که می‌تواند خاصیت جذب پرتو فرابنفش را در بطری‌های روغن افزایش ‌دهد.

مهندس قهرمان‌زاده، کارشناس بخش تحقیق و توسعه شرکت پارسا پلیمر شریف درباره این فناوری می‌گوید: « در این فناوری از ترکیب نانوساختارهای معدنی و آلی استفاده شده تا خاصیت جاذب پرتو فرابنفش در محصول به وجود آید.»

وی درباره مزیت دیگر این فناوری می‌گوید: « یکی از مزیت‌های این فناوری آن است که موجب کدر شدن بطری نشده و بطری شفافیت خود را حفظ می‌کند. همچنین فناوری تغییری در عطر و طعم روغن ایجاد نمی‌کند.»

 

 

در حاشیه یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، قرارداد فروشی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال میان شرکت پارسا پلیمر شریف و شرکت فرآورده های روغن ایران ( فریکو) منعقد شد تا مستربچ‌های نانویی شرکت پارسا پلیمر شریف برای استفاده در بطری‌های روغن با برند نینا استفاده شود.

با انعقاد این قرارداد از این پس شاهد استفاده از خاصیت ضدپرتو فرابنفش در روغن‌های عرضه شده با برند نینا خواهیم بود.

شرکت‌های تولیدکننده روغن خوراکی همیشه نگران از دست رفتن کیفیت محصول تولید شده در اثر مواجه شدن با نور خورشید هستند. حرارت و نور خورشید می‌تواند تأثیر منفی روی کیفیت روغن داشته باشد. استفاده از مستربچ‌های نانویی شرکت پارسا پلیمر شریف موجب می‌شود تا بطری، خاصیت جاذب پرتو فرابنفش پیدا کرده و تأثیر مخرب این پرتو روی محصول روغن به حداقل برسد.

استفاده از این فناوری تنها به بطری روغن محدود نبوده و می‌توان از آن در بطری‌های دوغ و آب‌میوه استفاده نمود.