دستگاه لایه‌نشانی نانوپوشش سوین پلاسما

در لیست تجهیزات موفق غرفه‌ی صنعت و بازار، دستگاه لایه‌نشانی نانوپوشش‌های سخت و مقاوم شرکت سوین پلاسما قرار دارد. این تجهیز به کشور چین صادر شده‌است.

دستگاه لایه‌نشانی نانوپوشش‌های سخت و مقاوم (PVD) یکی از تجهیزات موفق غرفه‌ی صنعت و بازار در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو است. اوایل سال جاری این تجهیز توسط یک شرکت چینی خریداری و مسیر صادرات آن به چین هموار شد. نانوتجهیزات لایه‌نشانی پوشش‌های فوق‌سخت پوشش‌هایی نانوساختار را مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی بر روی قطعات و قالب‌های صنعتی اعمال می‌کند. اعمال این پوشش‌ها موجب افزایش کارایی و طول عمر قابل توجه این ابزارها می‌شود.

از مزایای پوشش نانوساختار شرکت مهندسی سوین پلاسما می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

· افزایش سختی پوشش تا HV5000.

· افزایش چقرمگی و قابلیت ضربه پوشش

· بهبود زبری تا ۰٫۱ میکرومتر

· کاهش اصطکاک پوشش تا ۰٫۰۵

· افزایش مقاومت در برابر دما تا  ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد

· دست یابی به بهترین مقاومت در برابر سایش و خوردگی.

شرکت مهندسی سطح سوین پلاسما به‌عنوان یکی ازشرکت‌های صنعتی توسعه‌دهنده‌ی پوشش‌های نانولایه و نانوکامپوزیتی شناخته می‌شود. تجهیزات این شرکت مبتنی بر روش رسوب‌دهی بخار پلاسمایی است. سوین پلاسما بیش از ۸ سال سابقه‌ی کار صنعتی، علمی و تحقیقاتی در این زمینه داشته و در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدمات پوشش‌های فوق سخت به روش رسوب‌دهی بخار پلاسمایی در ایران فعالیت می‌کند. سوین پلاسما که تاکنون تفاهم‌نامه‌های همکاری را با ۵ شرکت چینی به امضا رسانده و با یک شرکت از کشور سوئیس نیز همکاری مستمر دارد، موفق به ساخت تجهیزات ایجاد نانوپوشش‌های فوق‌سخت شده‌است.

شرکت مهندسی سوین پلاسما که عضو شبکه‌ی پژوهش و فناوری استان اصفهان است، در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استقرار دارد و دارای گواهینامه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو است.