پالایشگاه گاز پارس جنوبی مشتری نانوسیال خنک‌کننده نیروگاهی

نانوسیال خنک کننده نیروگاهی یکی از محصولات موفق در غرفه صنعت و بازار است که توسط شرکت نانوساختار آویژه تولید شده است. پالایشگاه پنجم و ششم گاز پارس جنوبی متقاضی خرید این محصول است.

شرکت نانوساختار آویژه نانوسیال خنک کننده نیروگاهی تولید کرده است که قابلیت استفاده در سیستم های خنک کننده و مبدل های حرارتی نیروگاه ها را داراست. در حال حاضر پالایشگاه پنجم و ششم گاز پارس جنوبی از متقاضیان خرید این محصول است.

این پوشش به دلیل افزایش ضریب انتقال حرارت در سیستم‌های تبدیل انرژی منجر به افزایش راندمان انتقال حرارت می‌شود و نقش بسزایی در افزایش راندمان تولید محصول نهایی و کاهش مصرف انرژی ایجاد دارد. همچنین با توجه به ساختار مواد و بالا بودن اکتیواسیون سطح، نانو سیال پوششی مذکور کاهش رسوب و خوردگی را در پی دارد که باعث افزایش عمر تجهیزات و کاهش تعداد تعمیرات دوره‌ای می‌شود. این محصول درجه‌بندی‌های مختلفی دارد که مبتنی بر شرایط فرآیندی، دما، فشار، جنس مبدل و سیال عامل، قابلیت استفاده و ارتقا را دارا است.

 از مزایای این محصول می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

افزایش راندمان مبدل‌های حرارتی و سیستم‌های خنک‌کننده

کاهش درصد مصرف انرژی

کاهش استهلاک موتورها و ماشین‌ها

کاهش دمای موتور و روغن

لازم به ذکر است که این فناوری علاوه بر صنایع نیروگاهی قابلیت استفاده در خودروها، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، دیزل ژنراتورهای صنعتی و کوچک و همچنین انواع سیستم های برودتی و چیلرها را دارد.