کفپوش‌های نانویی از اسکله و کشتی‌ها محافظت می‌کنند

برای حل مشکل از بین رفتن کفپوش‌ها در نواحی ساحلی و کشتی‌ها، شرکت بساپلیمر کفپوش اپوکسی مقاوم به سایش تولید کرده است که در آن از فناوری‌نانو برای بهبود استحکام و دوام استفاده شده است.

یکی از مشکلات رایج در محیط‌های پرفشار و پرچالش نظیر محوطه‌های بندرگاهی، آسیب دیدن سریع کفپوش‌ها است. تلاش‌های بسیاری برای بهبود کفپوش‌ها صورت گرفته است، اخیراً از فناوری‌نانو نیز برای ارتقاء کیفی کفپوش‌ها استفاده شده است.

شرکت بساپلیمر، کفپوش اپوکسی مقاوم به سایش تولید کرده است که می‌تواند دوامی بیش از دو برابر نسبت به کفپوش‌های رایج داشته باشد. در حال حاضر شرکت حفاری استوان کیش متقاضی خرید این محصول است.

فناوری‌های به کار گرفته شده در تولید و فرمولاسیون نانو کفپوش‌های بسا پلیمر سبب گشته است معضلات و کاستی‌های کفپوش‌های موجود در بازار  اصلاح شده و با کیفیت بالا و کاربردهای وسیع در صنایع مختلف به بازار عرضه شود.  محصولات ضد سایش، آنتی باکتریال، آنتی استاتیک، ضد اسید، ساده تمیز شونده و هوشمند با پایه‌های اپوکسی، پلی یورتان و هیبرید نمونه‌ای از محصولات کف این شرکت هستند که برخی از آنها در غرفه خانه نانویی  یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو برای علاقه‌مندان عرضه شد.

از مزیت‌های کفپوش اپوکسی شرکت بساپلیمر می‌توان به مقاومت جوی در نواحی ساحلی و دریایی، مقاومت عالی در برابر سایش، سرعت نصب بالا، انعطاف‌پذیری و چقرمگی مناسب، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، ضد لغزش، مقاومت در برابر گسترش شعله و چسبندگی بالا به سطوح بتنی و فلزی اشاره کرد.

از مهم‌ترین کاربردهای این کفپوش‌ها می‌توان عرشه کشتی‌ها و سکوهای دریایی، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و نواحی تزئینی کشتی، سکوهای بارگیری در نواحی ساحلی، باراندازها، انبارهای تخلیه و بارگیری و همچنین مسیرهای ویژه عبور و مرور در اسکه اشاره کرد.