ژاپنی‌ها در غنا کارخانه تولید نانوالیاف احداث می‌کنند

یک شرکت ژاپنی در غنا کارخانه‌ای برای تولید نانوالیاف احداث می‌کند. این کارخانه قرار است پسماندهای پلاستیک را به نانوالیاف تبدیل کرده و از آن برای زدایش آلودگی از نفت و گاز استفاده کند.

شرکت ژاپنی امتکس (M-TEchX Inc) که در حوزه‌ی فناوری ‌نانو فعالیت دارد، اقدام به ساخت کارخانه‌ای در کشور غنا کرده‌است تا برای مصارفی نظیر پزشکی، نفت و گاز نانوالیاف تولید کند.

این شرکت ژاپنی با شرکت‌های مدیریت پسماند همکاری مشترک دارد تا از پسماندهای پلاستیک به‌عنوان ماده‌ی خام اولیه برای تولید نانوالیاف استفاده کند.

از نانوالیاف‌ تولید شده از پلاستیک می‌توان برای زدایش آلاینده‌ها از محصولات پتروشیمی، نفت و گاز استفاده کرد. این ماده همچنین قابلیت استفاده در بیمارستان‌ها و محصولات کشاورزی را داراست.

هیرویاشی سوتا، مدیرعامل شرکت امتکس، قراردادی با الکس دودو، مدیرعامل مرکز استاندارد غنا، امضاء کرده‌است. براساس این قرارداد، شرکت امتکس ساخت کارخانه‌ای در کشور غنا را آغاز می‌کند. امتکس در حال حاضر به‌دنبال مجوز و آزمون‌های مربوط به محصول خود است که پیش‌بینی می‌شود تا ماه مارس سال آینده این کار به طول انجامد.

سوتا می‌گوید که این شرکت از بخش تحقیق و توسعه‌ی خود به‌عنوان پشتیبان استفاده می‌کند تا بتواند به تولید انبوه برسد. وی می‌افزاید که امتکس تصمیم گرفته تا در غنا سرمایه‌گذاری کند و از این کشور به‌عنوان پایگاهی برای توسعه‌یی بازار خود در کشورهای دیگر استفاده کند. در این منطقه پایداری اقتصادی و سیاسی قابل توجهی دارد؛ بنابراین مورد توجه شرکت امتکس قرار گرفته است. با این کار امتکس می‌تواند اقتصاد کشور غنا را تحت تأثیر قرار دهد و به مسئولان این کشور در مسیر صنعتی‌سازی غنا کمک کند و فرصت‌های شغلی متعددی برای جوانان این کشور ایجاد کند.

سوتا در ادامه افزود که استفاده از فناوری ‌نانو می‌تواند به استفاده‌ی مجدد از پسماندهای پلاستیک کمک کرده و در نهایت کاربرد این فناوری فراتر از بخش نفت و گاز رفته و در حوزه‌هایی نظیر کشاورزی و سلامت نیز استفاده شود.

مرکز استاندارد غنا به دلیل مزایای اقتصادی و ایجاد فرصت شغلی با درامد بالا برای جوانان غنا از این شرکت حمایت می‌کند. این گروه به دنبال صادرات نانوپلاستیک به خارج از غنا هستند.