فعالیت تولیدکننده‌ی گرافیت در حوزه‌ی گرافن

شرکت زنیاتا ونچرز فعالیت‌های متعددی در حوزه‌ی فناوری‌ نانو آغاز کرده‌است. این شرکت به دنبال تولید گرافن از گرافیت است و همچنین قصد دارد اکسید گرافن احیاشده‌ی به هم پیوسته (IC-rGO) را به لیست محصولات در حال توسعه‌ی خود اضافه کند.

شرکت زنیاتا ونچرز (Zenyatta Ventures) اعلام کرد که محققان ژاپنی موفق به تولید گرافن از گرافیت‌های استخراج شده‌ی این شرکت شدند. که محققان مؤسسه‌ی فناوری توکیو در مقاله‌ای نشان دادند که چگونه با استفاده از روش متورق کردن، گرافیت شرکت زنیاتا را به گرافن تبدیل کردند. براساس اطلاعات منتشر شده، کارایی لایه‌برداری از گرافیت در این پروژه، ۱۵۰۰درصد بهتر از مواد گرافیتی توده‌ای مرجع بوده است.

شرکت زنیاتا علاوه‌بر این پروژه، همکاری مشترک دیگری را با دانشگاه بریتیش کلمبیا و مرکز هوافضای آلمان برای کار روی پتانسیل‌های کاربردی گرافیت‌ در مواد کامپوزیتی گرافنی آغاز کرده است. همچنین زنیاتا به‌دنبال همکاری مشترک با دانشگاه بریتیش کلمبیا به‌منظور تولید افزودنی‌های سوخت با استفاده از اکسید گرافن است. این شرکت معتقد است که افزودنی‌های مورد نظر این شرکت می‌تواند توان سوخت را ۱۰درصد افزایش داده، صرفه اقتصادی را ۷٫۵درصد بهبود داده و در نهایت موجب کاهش ۸درصدی در نشر دی‌اکسید کربن شود.

سینا خیرخواه، رهبر این تیم تحقیقاتی در پروژه افزودنی سوخت، می‌گوید: « اکسیدگرافن یک نانو ماده‌ی غنی از اکسیژن و کربن است که می‌تواند نرخ سوختن را در سوخت‌های جت افزایش دهد. با افزودن اکسید گرافن به سوخت توان توربین‌های گازی افزایش می‌یابد و نیروی موتور در هواپیما تقویت می‌شود.»

این شرکت می‌گوید که به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای سهام‌داران است که این کار با خلق مالکیت فکری و حفظ اختراعات و نوآوری‌ها امکان‌پذیر است. از نظر مالکیت فکری، زنیاتا به دنبال انکوباتوری مالکیت فکری بوده و امیدوار است که بتواند نوآوری‌های مختلفی را در صنایع ایجاد کند.

اخیراً شرکت زنیاتا اعلام کرده که اکسید گرافن احیاشده‌ی به هم پیوسته (IC-rGO) را به لیست محصولات در حال توسعه‌ی خود اضافه کرده‌است. این محصول یک نانوساختار سه‌بعدی با کاربردهای متعدد در حوزه‌ی انرژی و محیط‌ زیست است.