همکاری مشترک برای تجاری‌سازی سامانه‌ی رهاسازی دارو

شرکت کانادایی پرسیشن نانوسسیستمز با همکاری شرکت اجینوموتو بیوفارما به‌دنبال تجاری‌سازی سامانه‌ی رهاسازی دارو با استفاده از نانوساختارها است.

شرکت پرسیشن نانوسسیستمز (Precision Nanosystems) یکی از پیشروان جهانی در حوزه‌ی توسعه‌ی نانودارو است. این شرکت اعلام کرد که وارد همکاری مشترک با شرکت اجینوموتو بیوفارما شده‌است. هدف از این همکاری مشترک، توسعه‌ی کلینیکی و تجاری‌سازی نانودارویی است که در آن از سامانه‌ی NanoAssemblr® Scale-Up استفاده شده‌است.

اجینوموتو بیوفارما یک شرکت تولیدی و توسعه‌دهنده در بخش دارو است که خدمات مختلفی هم در بخش تولید و هم آزمون‌های بالینی انجام می‌دهد. کریستین دیفی از مدیران این شرکت می‌گوید: « اجینوموتو بیوفارما اقدام به ممیزی کارخانه شرکت پرسیشن نانوسیستمز در ونکوور کرده و سامانه‌ی NanoAssemblr® Scale-Up این شرکت را تأیید کرده‌است. ما بسیار خوشحالیم که با شرکت پرسیشن نانوسیستمز همکاری داریم و به تجاری‌سازی نانوداروی آن‌ها کمک می‌کنیم. قرار است این فناوری به مشتریان ما ارائه شود تا آن‌ها این نانودارو را تولید کنند.»

قرار است شرکت اجینوموتو بیوفارما فناوری GMP NanoAssemblr را به کار گرفته و آن را براساس نیاز مشتریان خود توسعه دهد. با این کار، مشتریان این شرکت امکان تولید نانودارو را خواهند داشت.

براساس این قرارداد قرار است دو شرکت خدمات توسعه‌ی بالینی با فرمولاسیون پیش‌بالینی این دارو و همچنین تحلیل و توسعه‌ی فرآیند تا تولید این نانودارو را در پلت‌فورم NanoAssemblr به‌صورت مشترک انجام دهند.

جیمز تیلور از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت پرسیشن نانوسیستمز می‌گوید: « ما در حال توسعه و تولید نانوداروهای جدید هستیم و از این نوع همکاری‌های مشترک برای تسریع فرآیند تولید استفاده می‌کنیم. ما بسیار خوشحالیم که با شرکت اجینوموتو بیوفارما همکاری داریم.»

پرسیشن نانوسیستمز دارای پلتفورم NanoAssemblr است که با استفاده از آن می‌توان نسل جدید فرمولاسیون نانوذرات را برای رهاسازی دارو و عوامل تشخیصی در بافت‌های بدن ارائه کرد. این شرکت تجهیزات و مواد مورد نیاز برای شرکت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

اجینوموتو بیوفارما نیز شرکتی است که به شرکت‌های دیگر در حوزه‌ی دارو، خدمات مختلف ارائه می‌کند. این شرکت برنامه‌های پایلوت و پیش‌بالینی را برای شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی دارو انجام می‌دهد.