تجهیز بخش تحقیق و توسعه برای تسریع تجاری‌سازی واکسن

شرکت انگلیسی امرجکس با تجهیز بیشتر بخش تحقیق و توسعه خود و استخدام یکی از متخصصان حوزه تولید نانوذرات، قصد دارد تا فرآیند توسعه و تولید واکسن‌های خود را تسریع کند.

شرکت امرجکس (Emergex) قصد دارد بخش تحقیق و توسعه خود را در پارک میلتون حفظ کند. این شرکت زیست‌فناور که در آکسفورد مستقر است در حوزه توسعه واکسن‌های مربوط به بیماری‌های عفونی پیشرو است. علاوه‌بر این، شرکت امرجکس اعلام کرد قرار ملاقاتی با فیلیپ ویلیامز داشته که از او به‌عنوان محقق ارشد در این شرکت استفاده کند.

ویلیامز یکی از محققان متخصص حوزه فناوری‌نانو است که در بخش توسعه نانوذرات طلا تجربه زیادی دارد. فیلیپ ویلیامز پیش از این در بخش تولید نانوذرات در مقیاس انبوه فعالیت داشته است.

استورم مور از بنیان‌گذاران شرکت امرجکس می‌گوید: « من از جانب تیم مدیریت شرکت به فیلیپ خوش‌آمد می‌گویم. ما مشتاقیم که با ایشان در حوزه ساخت واکسن همکاری داشته باشیم. همکاری با فیلیپ همگام با بهره‌برداری از زیرساخت جدید ما در بخش تحقیق و توسعه همراه است که می‌تواند در توسعه کسب‌وکار ما نقش مهمی داشته باشد.»

میلتون پارک امکاناتی برای شرکت امرجکس فراهم کرد و این شرکت نیز تجهیزات کاملی برای بخش تحقیق و توسعه آماده کرده است. با وجود این زیرساخت‌ها، شرکت امرجکس می‌تواند با کنترل بالایی روی توسعه برنامه ساخت واکسن کار کند.

شرکت امرجکس نیز برای اطمینان از توسعه محصولات خود، فرد کلیدی و متخصص در حوزه طراحی، توسعه و ساخت نانوذرات را به استخدام درآورده است.

ویلیام می‌گوید: « الان زمان هیجان‌انگیزی برای پیوست به امرجکس است، چرا که چندین واکسن این شرکت از مرحله توسعه پیش‌بالینی عبور کرده است. این واکسن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ایمنی طولانی‌مدت ایجاد کرده و به ‌راحتی قابل استفاده هستند. این واکسن‌ها را می‌توان به سرعت تولید و مورد آزمایش قرار داد و همچنین هزینه تولید آنها پایین است. فناوری ساخت این واکسن‌ها یک شاهکار در صنعت واکسن است که من به همکاری با این شرکت برای تولید و توسعه چنین واکسن‌هایی افتخار می‌کنم.»