برگزاری نشست هم‌اندیشی با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

نشست هم‌اندیشی متخصصان فناوری نانو در طرح «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» سه‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ در ستاد نانو برگزار شد.

طرح «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و با همکاری پایگاه‌های میزبان از جمله ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو در حال اجرا است.

این طرح به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان ایرانی خارج از کشور با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب پیاده‌سازی شده است.

در این طرح اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور در قالب دوره‌های بلند مدت مانند پسادکتری، فرصت مطالعاتی و استاد مدعو و کوتاه مدت مانند برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی می‌توانند با مراکز داخلی همکاری کنند.

نشست هم‌اندیشی متخصصان فناوری نانو در طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، سه‌شنبه چهارم مهرماه، در ستاد نانو برگزار شد. در این نشست ۲۰ محقق به صورت حضوری و آنلاین شرکت کردند.

در این نشست، پس از خیرمقدم و ارائه‌ای از وضعیت پایگاه ستاد نانو در خصوص طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور توسط آقای دکتر رضایت، تعدادی از محققان به بیان مشکلات و پیشنهادات در خصوص طرح و افزایش تعاملات بین‌المللی ایران در حوزه فناوری نانو پرداختند. پس از آن آقای دکتر میرآبادی و دکتر احمدوند سخنرانی کردند و در خصوص سوالات و موارد مطرح شده توضیحاتی را ارائه نمودند.

لازم به ذکر است که در این نشست از سه فعالیت فناورانه که در این طرح از آنها حمایت شده است و  دارای دستاوردهای شاخص بودند، با اهدای لوح تقدیر و اعتبار شبکه آزمایشگاهی و هدیه‌ای به رسم یادبود، تقدیر شد.

این طرح‌های عبارتند‌ از:

۱- طراحی و ساخت دستگاه سنتز نانوحامل‌ها با استفاده از فناوری میکروفلوئیدیک

  • فناور: دکتر سید علی موسوی شائق
  • شرکت: ریز سامانه بهبود درمان
  • دستاورد: طراحی و تجاری‌سازی دستگاه

۲- تولید برچسب‌های هوشمند کنترل دمای زنجیره سرد کالاهای حساس (کول‌تگ‌پرو)

  • فناور: دکتر زهرا کلاهدوز اصفهانی
  • شرکت: فناوری فرا پایش امین
  • دستاورد: تولید و فروش محصول

۳- تولید پوشش‌های سوپر آب‌گریز پلی یورتانی

  • فناور: دکتر امیرحسین سیدمهدی
  • شرکت: مارال پوشش نانو
  • دستاورد: جذب سرمایه‌

شایان ذکر است، جزئیات کامل طرح «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» در پایگاه اینترنتی این طرح تشریح شده است.

https://connect.isti.ir/