جذب بودجه برای تغییر مسیر درمان سرطان پستان با کمک نانوذرات

شرکت ونچرلب (Venture Lab) با حمایت از شرکت نوپای آر‌ان‌ای نانوتراپیوتیکس (RNA Nanotherapeutics) قصد دارد تا مسیر درمان سرطان پستان را تغییر دهد. نانوفناوری RNA به مدد تحقیقات شیائوتینگ ژانگ و گلادیس اشتراوس در دانشگاه سینسیناتی این مسیر را هموارتر می‌کند.

ونچرلب به این گروه کمک کرد تا نشان دهند که می‌توان مسیر درمان سرطان پستان را تغییر داد. در سال ۲۰۲۱ فناوری نانوذرات درمانی ژانگ ثبت اختراع شد، این نانوذرات مبتنی بر RNA چند منظوره برای هدف قرار دادن یکی از انواع بسیار خطرناک پروتئین مرتبط با سرطان پستان، یعنی پروتئینی به نام Med1 استفاده شد. بیماران برای مبارزه با این بیماری مجبور به تکیه بر شیمی درمانی و پرتودرمانی هستند که سال گذشته فقط ۴۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند.

جو بوش، یکی از کارآفرینان حاضر در این گروه می‌گوید: «این یکی از آن بیماری هایی است که بر مادرتان، مادربزرگ، همسر و دختر شما تأثیر می‌گذارد و آنقدر شیوع دارد که هر کاری که می توانیم برای کمک به افراد در رنج باید انجام دهیم، این کاری است که من به آن علاقه‌مند هستم.»

ونچرلب  در مرکز نوآوری ۱۸۱۹ در دانشگاه کالیفرنیا قرار دارد، مرکزی که با ارائه ملزومات مورد نظر شرکت‌ها و تامین بودجه برای آنها از راه‌اندازی شرکت‌های جدید، پشتیبانی می‌کند.

در سال ۲۰۲۲ ، آر‌ان‌ای نانوتراپیوتیکس یک کمک هزینه انتقال فناوری کسب و کارهای کوچک را از انستیتوی ملی سرطان دریافت کرد.  ژانگ می‌گوید: «این کمک هزینه به ما کمک می‌کند تا در توسعه تجاری خود با سرعت بیشتر حرکت کنیم.  مرکز ملی سرطان واقعاً آنچه را که ارائه کردیم و فناوری پشت آن را دوست داشت. این یک نقطه عطف مهم است.»

ژانگ و همکارانش یک بودجه جدید از مرکز ملی سرطان دریافت کرده‌اند و اخیراً برنامه معتبر نوآوری (I-CORPS) را در انستیتوی ملی بهداشت به پایان رسانده‌اند. آنها اکنون توسط موسسه ملی سلامت و مرکز ملی سرطان به عنوان یک شرکت منتخب برگزیده شده اند تا در اجلاس علوم زندگی که ماه آینده در نیویورک برگزار می‌شود، برای جمع‌آوری و تعامل با VC و سرمایه‌گذاران برای جمع‌آوری بودجه مورد نیاز برای انتقال این فناوری به کلینیک‌ها حضور داشته باشند.